Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Prowadzący: mgr Małgorzata Kostecka
Klasa: II b
Data: 12. 12. 2019 r.
XIV krąg tematyczny: Wkrótce Boże Narodzenie
Temat 67. Ubieramy choinkę
Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania z przekroczeniem progu w zakresie 30 z elementami kodowania i dekodowania.
CELE – PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA
– dodaje i odejmuje w zakresie 30
– rozwija umiejętność planowania
– rozwija umiejętność pracy w zespole
– zna kierunki na planszy
– tworzy wieże z warunkami
CELE SFORMUŁOWANE W JĘZYKU UCZNIA
– poćwiczysz dodawanie i odejmowanie w zakresie 30
– potrafisz na podstawie podanych koordynatów odnaleźć miejsce na macie i planszy
– planujesz swoje działania i sprawdza ich efekty
– pracujesz w parach i zespole
– utrwalisz kierunki na planszy i kartce
– będziesz umiał tworzyć wieżę z warunkami
KRYTERIA OCENIANIA (Nacobezu)
Podczas zajęć będę zwracać uwagę, czy:
– dodajesz i odejmujesz liczby w podanym zakresie
– zaplanujesz pracę wspólnie z kolegami
– określisz kierunki na planszy
– tworzysz wieżę z warunkami
KLUCZOWE PYTANIA
– do czego potrzebne jest kodowanie?
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
Karty pracy z zakodowaną instrukcją przemieszczania się duszka, mata do kodowania „kodowanie na dywanie”, karty pracy dla każdego ucznia, materiały pomocnicze – wzory ułożeń 1,2,3 i kolorowe kubki.
METODY
Poszukujące, podające, praktycznego działania
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Podanie tematu lekcji, wyjaśnianie czego będziemy się uczyć
- dodawać i odejmować w zakresie 30
- przypomnimy kierunki – prawo, lewo, góra, dół, poziomo, pionowo
- zagramy w grę planszową
- zakodujemy i odkodujemy drogę i ułożymy kubeczki
Kodowanie – sposób utajnienia informacji
Odkodowanie – sytuacja odwrotna do kodowania
(Rozwijamy twórcze myślenie, dochodzimy do informacji poprzez ustalony sposób postępowania)
Kierunki na planszy „droga do duszka”
Praca w grupach 2 osobowych. Jedna osoba odczytuje kod druga prowadzi kubek do celu – ćwiczenie 1
Nauczyciel objaśnia: pojedyncza strzałka przesunie kubek o jedno pole w kierunku, który wskazuje.
Uczniowie pracują na dużej planszy rozłożonej na podłodze. Otrzymują instrukcje jak dojść od kubeczka do kółka. W zabawie bierze udział 5 grup – jest 5 dróg dojścia.
Tworzenie wieży –bez warunków.
Praca w grupach 2osobowych.
Ustaw wieżę z kubeczków na podstawie obrazka – ćwiczenie 2
Przerwa śródlekcyjna – „zakodowana gimnastyka” - ćwiczenie 3
Potrzebujemy kolorowych krążków z cyframi .Każdemu kolorowi przypisujemy aktywność fizyczną np.; zielony - skaczemy jak żabki, czerwony bujamy się jak gałęzie, żółty - wieszamy bombki, niebieski-rzucamy śnieżkami. Nauczyciel pokazuje kolorowy krążek oznaczający czynność jaką uczeń ma wykonać, jednocześnie z kolorowym krążkiem pokazuje cyfrę. Liczba powtórzeń jest taka, jaką wskazał krążek z cyfrą.
Tworzenie wieży z warunkami-dodawanie i odejmowanie w zakresie 30.
Praca w grupach 2 osobowych.
Ustaw wieżę z kubeczków na podstawie obrazka – ćwiczenie 4
Praca w grupach 2 osobowych.
Ustaw ...