Dodaj publikację
Autor
Ewa Szyszka
Data publikacji
2020-06-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
10

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedszkole. Scenariusz zajęć w grupie 3 - 4 latków. Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych podczas poruszania się w pobliżu ulic
 Pobierz (doc, 22,5 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć przeprowadzonych w dniu 14.11.2019 r.
grupie III – Misie

Temat: Jestem bezpieczny, bo wiem... – utrwalenie zasad bezpieczeństwa na
drodze.

Prowadząca: Ewa Szyszka

Grupa wiekowa: 3 i 4 latki

Obszar: IV 2, IV 5

CELE OGÓLNE:
wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych podczas poruszania się w pobliżu ulic,
umiejętne stosowanie wiedzy z zakresu ruchu drogowego,
wskazanie znaczenia noszenia odblasków, dzięki którym uczestnicy ruchu drogowego są bardziej widoczni na drodze, a przez to bardziej bezpieczni,
kształtowanie reakcji na sygnał wzrokowy,
doskonalenie nazewnictwa i znajomości kolorów podstawowych
równoważenie lateralne organizmu

CELE OPERACYJNE:

Dziecko:
rozwiązuje zagadki,
reaguje na sygnał wzrokowy,
zna zasady bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym jako pieszy,
zna kolory i wie, co oznaczają na sygnalizatorze świetlnym,
wie, dlaczego należy nosić odblaski,
wykonuje ćwiczenia rytmiczne wyrównujące napięcie mięśniowe po obydwu stronach osi ciała

METODY:
słowna, czynna, pokazowa, aktywizująca

FORMY:
indywidualna, zbiorowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
odtwarzacz CD, płyta CD, miś pluszowy, kamizelka odblaskowa, opaska na rączkę dla każdego dziecka, zagadki, przejście dla pieszych wykonane z białej taśmy, światła sygnalizatora - wycięte z kartonu koła w 3 kolorach (czerwony, żółty, zielony), ilustracje będące rozwiązaniem zagadek,odblaski dla każdego dziecka.

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1. Powitanie wierszem. Ilustrowanie treści wiersza ruchem ciała.

Na paluszki się wspinamy
W górę rączki wyciągamy
Do podłogi dotykamy
I ze sobą się witamy. Dzień dobry.

Nauczyciel przestawia dzieciom gościa specjalnego - misia ubranego w kamizelkę odblaskową,
który chce się dowiedzieć czy przedszkolaki wiedzą jak bezpiecznie przechodzić przez ulicę.

2. Słuchanie zagadki o odblaskach, rozwiązanie słowne oraz wskazanie odblasków w
stroju misia.

Gdy je mamy na sobie
jesteśmy widoczni na drodze,
jesteśmy bezpieczni,
choć mali błyszczymy,
świecimy w oddali! (odblaski)

3. Słuchanie zagadki o sygnalizatorze świetlnym, rozwiązanie słowne oraz wskazanie właściwej
ilustracji przedstawiającej jej rozwiązanie.

„Stoi przy drodze, na jednej nodze.
Kolorowym wzrokiem ruchem kieruje:
Jednych przepuszcza, innych zatrzymuje”. (sygnalizator świetlny)

4. „Sygnalizator świetlny”- zabawa rytmiczna I. Bisto do melodii „Skaczące kasztany”,
z wykorzystaniem sylwet sygnalizatorów świetlnych wykonanych uprzednio przez dzieci.

5. Słuchanie zagadki o przejściu dla pieszych, rozwiązanie słowne oraz wskazanie właściwej
ilustracji przedstawiającej jej rozwiązanie.

„Czarno- biała, w paski cała,
zamiast biegać po Afryce,
przejść pomaga przez ulicę” . (zebra)

6. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem wiersza W. Chotomskiej „Gdy zamierzasz przejść przez
jezdnię ” - zabawa ilustrująca 5 zasad przechodzenia przez jezdnię (utrwalenie stron – lewa,
prawa.)

Na chodniku przystań bokiem
Popatrz w lewo bystrym okiem.
Skieruj w prawo wzrok sokoli.
Znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna – więc przechodnie
Mogą przez nią przejść ...