Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Grabowska
Data publikacji
2020-06-29
Średnia ocena
3,00
Pobrań
83

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja wychowawcza przeprowadzona on-line z wychowankami szkoły specjalnej. Link główny został przesłany w aplikacji Messenger. Wszystkie polecenia i aktywności wykonywali na swoich telefonach.
 Pobierz (pdf, 452,9 KB)

Komentarze

ekolog08, 2020-07-10, ocena:

Sam pomysł na lekcję jest ok, ale nie ma uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu..., oni są niepełnosprawni intelektualnie w stopniu....

Podgląd treści

 

  

 

Jak dbać o dobry nastrój?  
Lekcja wychowawcza w EDUKACJI ZDALNEJ 

Agnieszka Grabowska - nauczyciel mianowany 
─ 

 

 

 

 

 

 

 
Moi wychowankowie, to młodzież w różnym wieku z orzeczeniami o upośledzeniu w
 
stopniu lekkim i umiarkowanym. Bardzo zróżnicowane są ich potrzeby i możliwości.
 
Specyfika mojej pracy - opieka w internacie, nie polega na przekazywaniu dużej
ilości
 
 
 
materiału, sprawdzaniu przyswojenia wiedzy przez dzieci i ocenianiu efektów. Dlatego też
 
mogę skupić się na działaniach wychowawczych i wspierających wychowanków oraz
 
poszukiwaniu nowych narzędzi do pracy zdalnej. 

   
 
 
   

 
 
 

 
 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do realizacji przykładowych zajęć wychowawczych: “ Jak dbać o dobry nastrój?”
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wykorzystałam cztery aplikacje: Wakelet, Flipgred, Mentimeter i Wordwall. 

 

 

 

 

 

Wakelet, to jeden z moich pomysłów na udostępnianie materiałów wychowankom.
 
Jest to rodzaj tablicy, do której można przypinać różnego rodzaju materiały cyfrowe: pliki,
 
 
linki, zdjęcia, filmy itp. Po rejestracji i zalogowaniu na stronie ​https://wakelet.com można
tworzyć nową tablicę. Narzędzie jest bardzo intuicyjne. Każdy przypięty materiał można
 

   
 

 
 

 
 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 
edytować, przesuwać i usuwać. Po zakończeniu pracy, gotowy Wakelet można udostępnić
 
jest
wychowankom za pomocą wygenerowanego linku. Niewątpliwym atutem aplikacji,
 
funkcja lektora, który odczytuje wszystkie zapisane teksty. W przypadku pracy z dziećmi z
 
 
deficytami, ta funkcja jest bardzo przydatna. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 
 

 
 
 

Do Wakeletu można przypinać materiały przygotowane w innych aplikacjach.
 
Mentimater to prosta aplikacja, do szybkiego uzyskania informacji zwrotnej lub szybkie
 
 
głosowanie. Za darmo można zarejestrować się na stronie ​https://mentimeter.com Należy
wpisać pytanie np.: Jakie jest Twoje ulubione danie? W linku przesłanym wychowankom
 
wyświetla się kod, który należy wpisać w wyznaczonym miejscu. Moderator zadania widzi
 
u siebie ile osób bierze udział w zabawie oraz wpisane przez nich słowa. Podczas
 
 
omawianych zajęć, została wygenerowana chmura wyrazów, pokazująca jakie uczucia
 
towarzyszą wychowankom. 

 
 

 
 

 
 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aplikacja Wordwal daje duże możliwości tworzenia za darmo ciekawych zadań,
 
quizów i krzyżówek. Po utworzenia konta na ​https://wordwall.net/pl można utworzyć pięć
   
 
darmowych zadań. Wybrany szablon można dowolnie zmieniać i udostępniać dzieciom za
 
pomocą linku. Można tu stworzyć zadanie na rozpoczęcie zajęć, na podsumowanie lub
 
 
sprawdzenie wiedzy wychowanków. 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 
Na zakończenie zajęć nagrałam kilka słów od siebie w aplikacji Flipgrid dostępnej
 
 
i poleceniami
 
linku:
 

 
z wszystkimi zadaniami
 
 
używając
 

 
 
wygenerowanego
 

 
bezpośrednio w Wakelecie. Gotową tablicę
 
 
przesłałam
 
dzieciom
 
https://wke.lt/w/s/2fFMaL

Messengerem
 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do przeprowadzenia zajęć użyłam tylko darmowych wersji omówionych narzędzi.

Cele zajęć zostały zrealizowane, a dzięki zaznaczonym opcjom w użytych aplikacjach,

widziałam ile osób i z jakim efektem wykonało zadania.



Inspiracją do przeprowadzenia zajęć, były materiały zamieszczone na stronie

UniwersytetDzieci.
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/jak-dbac-o-dobry-nastroj


Jasno sprecyzowane cele oraz film pozwolił mi ...