Dodaj publikację
Autor
Ewelina Płachczyńska-Struś
Data publikacji
2020-06-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
69

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego - język polski, informatyka
 Pobierz (docx, 51,2 KB)

Podgląd treści

Czynności organizacyjneCzynności organizacyjne

Czynności organizacyjne

Czynności organizacyjne

Lp.

Zadania do realizacji

Formy realizacji zadań

Termin

Spodziewany efekt

Poznanie procedury awansu

zawodowego.

Analiza przepisów prawa

oświatowego dotyczącego awansu zawodowego.

wrzesień

- znajomość procedury awansu zawodowego

- złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu

- opracowanie

i przedłożenie dyrektorowi szkoły plan rozwoju

zawodowego

Przeanalizowanie zasad funkcjonowania organizacji zadań szkoły.

Analiza dokumentacji szkoły.

Prowadzenie dokumentacji wynikającej z obowiązku nauczyciela.

cały okres stażu

- plan rozwoju

- dokumentacja szkolna

Bieżące dokumentowanie realizacji

planu rozwoju zawodowego.

Kompletowanie dokumentacji mającej znaczenie na ocenę pracy

cały okres stażu

- gromadzenie dokumentów, dyplomów,

zaświadczeń, itp.

Opracowanie sprawozdania z realizacji

planu rozwoju zawodowego.

Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

maj – czerwiec

- sprawozdanie

Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, na podstawie ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zmianami).

§ 8 ust. 2 pkt 1Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutekwdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.§ 8 ust. 2 pkt 1Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutekwdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek

wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek

wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

.

Lp.

Zadania do realizacji

Formy realizacji zadań

Termin

Dowody realizacji, uwagi, wskazówki

1.

Udział w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym.

Aktywne uczestnictwo w szkoleniach i posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w różnych formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych i szkoły (warsztaty metodyczne, kursy doskonalące, konferencje).

Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli.

cały okres stażu, zgodnie z harmonogramem,

według potrzeb

potwierdzenie dyrektora szkoły, wyciąg z księgi protokołów rady pedagogicznej, zaświadczenia, certyfikaty, dokumentacja

2.

Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności.

Studiowanie literatury fachowej, czasopism pedagogicznych: „Życie szkoły,”, „Polonista”, „Wychowawca”; wykorzystanie publikacji umieszczanych na portalach edukacyjnych.

Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej: opracowane testów, sprawdzianów.

Uaktualnienie i na bieżąco poszerzenia wiedzy z dziedziny dydaktyki, pedagogiki i psychologii.

Opracowane materiały, pomoce.

Poznanie swoich słabych i mocnych stron oraz

wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy,

podwyższanie jakości pracy szkoły.

cały okres stażu

zestawienie bibliografii, notatki ...