Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Grzegorz Orzeszko
Owińska, 06.07.2020 r.
nauczyciel mianowany
Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy
dla Dzieci Niewidomych w Owińskach
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego,
ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
Okres stażu 01.09.2017- 05.07.2020 roku.
W okresie stażu, realizując plan rozwoju zawodowego, uwzględniłem
specyfikę, typ i rodzaj szkoły, programy szkolne i własne oraz umiejętności
związane z pracą dydaktyczno-wychowawczą. Realizowałem zadania
przedstawione w planie rozwoju zawodowego oraz podejmowałem działania
dodatkowe wynikające z potrzeb mojej placówki.
Jeszcze przed rozpoczęciem stażu na stopień nauczyciela mianowanego
ukończyłem:
• kurs kwalifikacyjny z zakresu tyflopedagogiki,
• kurs kwalifikacyjny dla nauczycieli
• kurs kierownika wycieczek i obozów wędrownych,
• studia podyplomowe w zakresie: Terapia pedagogiczna,
• studia podyplomowe w zakresie: Oligofrenopedagogika - edukacja
i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
• studia podyplomowe w zakresie: Informatyka i technologia informacyjna,
1
• studia podyplomowe w zakresie: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza.
Uczestniczyłem w:
• kursie: Szkoła dla rodziców i wychowawców,
• kursie: Administrator bezpieczeństwa informacji.
§ 8 ust. 2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub
opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie
pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zrealizowane działania:
• zapoznałem się z przepisami dotyczącymi procedury awansu zawodowego
i organizowania pracy Ośrodka,
• systematycznie poszerzałem wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii,
poprzez uczestnictwo w różnych formach kształcenia zawodowego: kursy,
szkolenia, szkoleniowe rada pedagogiczne, podnosząc w ten sposób swoje
kwalifikacje zawodowe -doskonaląc w ten sposób umiejętności i wzbogacając
warsztat pracy:
a. szkolenie z zakresu BHP,
b. kurs: Cyberprzemoc i inne zagrożenia „czyhające” na uczniów
korzystających ze współczesnych mediów społecznościowych,
c. szkolenie w zakresie udzielania Pierwszej Pomocy Przedmedycznej,
d. studia podyplomowe Zarządzanie w oświacie.
• studiowałem literaturę fachową, korzystałem z ogólnodostępnych źródeł
informacji (publikacje książkowe, czasopisma, strony internetowe etc.),
• współpracowałem z zespołem psychologiczno-pedagogicznym,
nauczycielami, wychowawcami internatu oraz rodzicami w celu:
a. przekazywania informacji o uczniach, rozwiazywania ich problemów
i zapewnienia jak najlepszej opieki wychowankom,
2
b. wymiany doświadczeń: obserwacja zajęć prowadzonych przez innych
nauczycieli-wychowawców oraz prowadzenie takich zajęć,
organizowanie uroczystości i imprezy: Piknik Rodzinny, wycieczki, baliki
dla najmłodszych wychowanków internatu.
Pozwoliło mi to poznać nowe pomysły i rozwiązania pozwalające na
urozmaicenie pracy z wychowankami, w organizacji własnego warsztatu
pracy i samodzielnego przygotowania pomocy dydaktycznych.
• uczestniczyłem w spotkaniach zespołów ds. IPET - współpraca
z wychowawcami klas i specjalistami szkolnymi w celu wyeliminowania
trudności wychowawczych oraz związanych z nauką,
• opracowywałem plany pracy opiekuńczo-wychowawczej dla poszczególnych
wychowanków internatu, współpracowałem przy opracowaniu programu
profilaktycznego i wychowawczego,
• współorganizowałem obchody „Dni bezpiecznego Internetu 2019”,
• prowadziłem zajęcia z zakresu usamodzielniania się wychowanków
z ...