Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko: mgr Justyna Kuklik
Placówka oświatowa: xxx
Opiekun stażu: xxx
Okres odbywania stażu: od 1 września 2017 r. do 31 maja 2020 r.
Posiadane kwalifikacje:
Pedagogika specjalna w zakresie resocjalizacji – studia licencjackie (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie)
Pedagogika – studia magisterskie uzupełniające (Uniwersytet w Białymstoku)
Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza – studia podyplomowe (Uniwersytet w Białymstoku)
Pedagogika przedszkolna z terapią dziecka – studia podyplomowe (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)
Oligofrenopedagogika – kurs kwalifikacyjny (Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku)
Okres stażu był wyjątkowym czasem. Moja praca nabierała innego znaczenia. Zanim rozpoczęłam staż, równie mocno i z ogromną pasją oddawałam się pracy jako nauczyciel – terapeuta, jednak tym razem chciałam udowodnić, że potrafię zrealizować cele, które sobie wcześniej wytyczyłam. Tymi celami było spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego oraz założeń z planu rozwoju zawodowego. Czas stażu poświęciłam na wytężoną autoedukację, bowiem sądzę, że nauczyciel powinien wciąż się doskonalić i nieustanie rozwijać.
Uważam, że jako nauczyciel – terapeuta osiągnęłam przez ten czas bardzo wiele. Podejmowałam różne przedsięwzięcia, które wzbogacając mnie jako osobę, dały również możliwość rozwoju na polu zawodowym, udoskonaliły i rozwinęły mój warsztat pracy dydaktycznej i wychowawczej. W dalszej części chcę przedstawić sprawozdanie z realizacji zadań ujętych w planie rozwoju zawodowego oraz efekty ich realizacji w świetle obszarów poszczególnych wymagań.
Umiejętność organizacji i doskonalenie warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach
§7 ust. 2.pkt 1
Działania i zadania nauczyciela
Formy realizacji
Efekty działania
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego
Przeanalizowałam:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. oraz 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli;
Ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela z późniejszymi zmianami;
Aktualizowałam swoją wiedzę na temat obowiązującego prawa oświatowego poprzez śledzenie stron internetowych:
Ośrodka Rozwoju Edukacji;
Ministerstwa Edukacji Narodowej;
Kuratorium Oświaty z Białymstoku;
a także portale internetowe: profesor.pl, portaloświatowy.pl, edux.pl, 45minut.pl itp.
Brałam udział w szkoleniach:
„Zmiany w prawie oświatowym od 1 września 2018r.”
„Awans zawodowy nauczycieli po zmianach – jak? co? kiedy?”
„Awans zawodowy w czasie nauczania zdalnego”.
Poznałam etapy procesu uzyskania awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego oraz systematycznie uaktualniałam swoją wiedzę dotyczącą awansu zawodowego.
Po zapoznaniu się z wymienionymi aktami prawnymi napisałam wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień ...