Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szkoła Podstawowa im. Księdza Stefana Kardynałą Wyszyńskiego w Woli Makowskiej
Zajęcia z j. angielskiego w klasie I
Prowadząca – mgr Monika Pietrzyk
Wymiar godzin w tygodniu – 1 godz.
Dzień tygodnia – piątek
Godziny, w których odbywają się zajęcia – 11.50 – 12.35
Plan pracy
Cele:
1. Ogólne
Głównymi celami nauczania języka angielskiego w klasach początkowych jest opanowanie przez uczniów podstaw komunikacyjnych języka, zaznajomienie się z systemem fonetycznym oraz przygotowanie i zmotywowanie do dalszej nauki języka angielskiego w kolejnych etapach edukacyjnych.
Cele te możliwe będą do osiągnięcia przez:
- uwrażliwienie dzieci na język angielski poprzez kontakt z jego warstwą foniczną
- zajęcia w formie zabawy
- pobudzające wyobraźnię ćwiczenia komunikacyjne
- integrację z wiedzą i umiejętnościami zdobytymi na pozostałych lekcjach
- zwracanie uwagi na pozaszkolne korzyści ze znajomości języka
- niestresujący opisowy system oceniania
- umożliwienie współdziałania z rówieśnikami w czasie realizowania projektów
- przygotowanie do korzystania ze słowników, encyklopedii i programów komputerowych
2. Szczegółowe:
Cele szczegółowe są rozwinięciem celów ogólnych. Aby zrealizować je na pierwszym etapie edukacyjnym, główny nacisk należy położyć na rozwijanie sprawności słuchania i mówienia, a czytanie i pisanie traktować jako sprawności dodatkowe.
a) sprawność słuchania
- stopniowe osłuchanie z dźwiękami i intonacją języka angielskiego
- słuchanie tekstów angielskich różnego typu
- rozwijanie umiejętności rozumienia poleceń nauczyciela i reagowania na nie
- rozwijanie umiejętności słuchania w celu zrozumienia sytuacji
- rozwijanie umiejętności rozumienia kontekstu
- rozwijanie umiejętności wybierania szczegółowych informacji z tekstów
b) sprawność mówienia
- kształtowanie poprawnej wymowy i intonacji w języku angielskim
- wyrabianie nawyków językowych przez powtarzanie chóralne i indywidualne, odgrywanie typowych sytuacji, stosowanie stałych zwrotów wymagających reagowania
- zachęcanie do swobodnej wypowiedzi
c) sprawność czytania
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania słów i kojarzenia ich z wymową
- oswajanie z pisaniem słów, a następnie zdań
- rozwijanie umiejętności czytania na głos
- rozwijanie zamiłowania do czytania dla przyjemności
d) sprawność pisania
- wprowadzanie pisowni pojedynczych wyrazów
- rozwijanie umiejętności pisania pojedynczych zdań i krótkich tekstów
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi pisemnych na podstawie wzorów
W zakresie kształcenia i wychowania zintegrowanego w trakcie nauki języka uczniowie powinni wykorzystywać i rozwijać posiadane zdolności werbalne, muzyczne i manualne, a także uczyć się współdziałania w grupie rówieśniczej.
Przewidywane efekty:
a) rozumienie ze słuchu
Uczeń:
- właściwie reaguje na polecenia nauczyciela wydawane w języku angielskim
- reaguje całym ciałem na pojedyncze słowa i zwroty
- rozumie sens historyjek i bajek prezentowanych z wykorzystaniem gestów lub ilustacji
- rozumie sens wypowiedzi kolegów
- rozumie sens nagrań
- potrafi wyróżnić potrzebne informacje z tekstu słychanego.
b) mówienie
Uczeń:
- potrafi powtarzać za nauczycielem lub nagraniem pojedyncze słowa
- potrafi powtarzać za nauczycielem lub nagraniem zwroty lub proste ...