Dodaj publikację
Autor
Monika Pietrzyk
Data publikacji
2020-07-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
19

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy obejmuje cele, przewidywane efekty oraz tematykę zajęć.
 Pobierz (doc, 53,0 KB)

Podgląd treści


Szkoła Podstawowa im. Księdza Stefana Kardynałą Wyszyńskiego w Woli Makowskiej

Zajęcia z j. angielskiego w klasie I

Prowadząca – mgr Monika Pietrzyk
Wymiar godzin w tygodniu – 1 godz.
Dzień tygodnia – piątek
Godziny, w których odbywają się zajęcia – 11.50 – 12.35

Plan pracy

Cele:
1. Ogólne

Głównymi celami nauczania języka angielskiego w klasach początkowych jest opanowanie przez uczniów podstaw komunikacyjnych języka, zaznajomienie się z systemem fonetycznym oraz przygotowanie i zmotywowanie do dalszej nauki języka angielskiego w kolejnych etapach edukacyjnych.
Cele te możliwe będą do osiągnięcia przez:

- uwrażliwienie dzieci na język angielski poprzez kontakt z jego warstwą foniczną
- zajęcia w formie zabawy
- pobudzające wyobraźnię ćwiczenia komunikacyjne
- integrację z wiedzą i umiejętnościami zdobytymi na pozostałych lekcjach
- zwracanie uwagi na pozaszkolne korzyści ze znajomości języka
- niestresujący opisowy system oceniania
- umożliwienie współdziałania z rówieśnikami w czasie realizowania projektów
- przygotowanie do korzystania ze słowników, encyklopedii i programów komputerowych

2. Szczegółowe:

Cele szczegółowe są rozwinięciem celów ogólnych. Aby zrealizować je na pierwszym etapie edukacyjnym, główny nacisk należy położyć na rozwijanie sprawności słuchania i mówienia, a czytanie i pisanie traktować jako sprawności dodatkowe.

a) sprawność słuchania

- stopniowe osłuchanie z dźwiękami i intonacją języka angielskiego
- słuchanie tekstów angielskich różnego typu
- rozwijanie umiejętności rozumienia poleceń nauczyciela i reagowania na nie
- rozwijanie umiejętności słuchania w celu zrozumienia sytuacji
- rozwijanie umiejętności rozumienia kontekstu
- rozwijanie umiejętności wybierania szczegółowych informacji z tekstów

b) sprawność mówienia

- kształtowanie poprawnej wymowy i intonacji w języku angielskim
- wyrabianie nawyków językowych przez powtarzanie chóralne i indywidualne, odgrywanie typowych sytuacji, stosowanie stałych zwrotów wymagających reagowania
- zachęcanie do swobodnej wypowiedzi

c) sprawność czytania

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania słów i kojarzenia ich z wymową
- oswajanie z pisaniem słów, a następnie zdań
- rozwijanie umiejętności czytania na głos
- rozwijanie zamiłowania do czytania dla przyjemności

d) sprawność pisania

- wprowadzanie pisowni pojedynczych wyrazów
- rozwijanie umiejętności pisania pojedynczych zdań i krótkich tekstów
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi pisemnych na podstawie wzorów

W zakresie kształcenia i wychowania zintegrowanego w trakcie nauki języka uczniowie powinni wykorzystywać i rozwijać posiadane zdolności werbalne, muzyczne i manualne, a także uczyć się współdziałania w grupie rówieśniczej.

Przewidywane efekty:

a) rozumienie ze słuchu

Uczeń:
- właściwie reaguje na polecenia nauczyciela wydawane w języku angielskim
- reaguje całym ciałem na pojedyncze słowa i zwroty
- rozumie sens historyjek i bajek prezentowanych z wykorzystaniem gestów lub ilustacji
- rozumie sens wypowiedzi kolegów
- rozumie sens nagrań
- potrafi wyróżnić potrzebne informacje z tekstu słychanego.

b) mówienie

Uczeń:
- potrafi powtarzać za nauczycielem lub nagraniem pojedyncze słowa
- potrafi powtarzać za nauczycielem lub nagraniem zwroty lub proste ...