Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Sodulska
Data publikacji
2020-07-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji otwartej będącej podsumowaniem projektu edukacyjnego dotyczącego Układu Słonecznego.
 Pobierz (docx, 14,8 KB)

Podgląd treści

Scenariusz lekcji otwartej z fizyki

TEMAT: W klasowym mini – planetarium. Układ Słoneczny.

LEKCJA PRZEPROWADZONA W KLASIE I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM

Cele ogólne:

kształtowanie świadomości wielkości obiektów i odległości w astronomii

poznanie budowy Układu Słonecznego

Cele operacyjne:

Uczeń:

opisuje budowę Galaktyki i miejsce Układu Słonecznego, zna jednostki astronomiczne,

wymienia planety Układu Słonecznego,

podaje cechy fizyczne planet Układu Słonecznego,

odróżniania od siebie poszczególne planety Układu Słonecznego,

wymienia i charakteryzuje inne obiekty Galaktyki

prezentuje innym swoją wiedzę astronomiczną.

Metody pracy: pokaz – prezentacja multimedialna planet Układu Słonecznego, praca indywidualna - odczytywanie ciekawostek, milionerzy – gra interaktywna.

Formy pracy: praca indywidualna, praca zbiorowa (z całą klasą).

Środki dydaktyczne: prezentacja multimedialna, karty z ciekawostkami dotyczącymi planet, plansze informacyjne wykonane przez uczniów, zabawa interaktywna - MILIONERZY, książeczka nt. planet pozasłonecznych.

Powitanie uczestników, czynności organizacyjno-porządkowe.

Podanie uczniom celów lekcji i wprowadzenie do tematu:

Rozdanie uczestnikom kart z ciekawostkami dotyczącymi omawianych planet (informacje te odczytane zostaną przez poszczególne osoby w czasie prezentacji),

Przedstawienie jednostek astronomicznych.

Ukazanie siły grawitacji, jako siły dośrodkowej.

Zaprezentowanie przez uczniów klasy I LO efektów pracy metodą projektów:

Omówienie budowy galaktyki w oparciu o prezentacje multimedialną.

Odczytywanie przez gości ciekawostek dotyczących kolejnych, zaprezentowanych planet.

Pokaz książeczki o planetach pozasłonecznych (praca wykonana przez jednego z uczniów i po przeprowadzonej lekcji przekazana do biblioteki szkolnej).

Utrwalenie wiadomości - zabawa interaktywna „Milionerzy”- poprzez wspólne udzielanie odpowiedzi uczniowie sprawdzają, ile zapamiętali z zajęć oraz systematyzują zdobytą wiedzę.

Ewaluacja zajęć – buźki (uczestnicy zajęć wybierają buźkę zgodnie ze swoim samopoczuciem po odbytych zajęciach).

Zakończenie zajęć i pożegnanie.