Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA
DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko – Agnieszka S.
Miejsce pracy – Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy
Nauczany przedmiot – religia, fizyka
Stopień awansu zawodowego – nauczyciel mianowany
Rozpoczęcie stażu – 01.09.2019 r.
Zakończenie stażu – 31.05.2022 r.
Plan rozwoju zawodowego opracowany zgodnie z wymaganiami dla nauczycieli mianowanych, ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego z późniejszymi zmianami
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
Lp.
Zadania
Formy i sposoby realizacji
Terminy realizacji
Uwagi
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego.
Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
Udział szkoleniu dotyczącym awansu zawodowego.
wrzesień 2019 r.
wrzesień 2019 r.
w czasie trwania stażu
2.
Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego.
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
wrzesień 2019 r.
sierpień/wrzesień 2019 r.
cały okres stażu
maj 2022 r.
3.
Przeprowadzenie analizy własnej pracy.
Hospitacje zajęć przez Dyrektora.
Ewaluacja i samoocena hospitowanych zajęć.
Dokonywanie samooceny własnych działań i przedsięwzięć.
Analiza i realizacja wymagań niezbędnych do uzyskania awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
według harmonogramu
po przeprowadzonych zajęciach
koniec każdego półrocza
cały okres stażu
§ 8 ust. 3 pkt. 1
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH
I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
1.
Czynny udział w tworzeniu dokumentacji Ośrodka.
Praca w zespole ds. Statutów.
Opracowanie i realizowanie planu pracy wychowawczo-profilaktycznej dla prowadzonej klasy.
Ułożenie rozkładów materiału z fizyki i religii.
Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów oraz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania uczniw.
cały okres stażu
wrzesień
wrzesień
cały okres stażu
2.
Wykorzystywanie metod aktywizujących sprzyjających procesowi uczenia się.
Stosowanie w pracy metod aktywizujących uczniów- burza mózgów, rybi szkielet, praca metodą projektów.
Wykorzystywanie TIK w czasie zajęć.
Uczestniczenie w konkursach, przedstawieniach, akcjach – rozwijanie zdolności muzycznych, plastycznych i aktorskich uczniów.
Kierowanie przygotowaniem uczniów do uczestnictwa w konkursach.
Kontynuowanie działań w ramach innowacji „Aktywna przerwa”.
Współorganizowanie „Dnia Eksperymentów” w ramach pracy w zespole przedmiotowym.
cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu
3.
Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej.
Zastosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej na zajęciach edukacyjnych:
przygotowanie zajęć z wykorzystaniem technik multimedialnych oraz aplikacji (Learning Apps, prez., Wordwall, Kahoot),
korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych – e-booków, chmury,
przygotowanie autorskich prezentacji multimedialnych, puzzli, krzyżówek, animacji na zajęcia lekcyjne.
Przygotowanie sprawdzianów, kart ...