Dodaj publikację
Autor
Alicja Nehring
Data publikacji
2020-07-14
Średnia ocena
5,00
Pobrań
79

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ciekawy temat , wywołujący duże zaangażowanie uczniów, pokazujący w jaki sposób możemy wyjaśnić dzieciom, co to jest powietrze i jakie posiada cechy oraz wspólnie poszukać odpowiedzi na pytanie kluczowe: „Gdzie mieszka powietrze?”. Dzieci poznały znaczenie powietrza dla każdego żywego organizmu. Uzmysłowiły sobie potrzebę ochrony powietrza przed zanieczyszczeniami. Poprzez prace w grupach rozwijały umiejętności dłuższych wypowiedzi na określony temat, wykorzystywały wiedzę i umiejętności już posiadane. Zajęcia przepełnione doświadczeniami z powietrzem wykonywanymi w zespołach oraz wieloma ciekawymi działaniami. W zakresie edukacji matematycznej doskonaliły umiejętności wykonywania obliczeń w zakresie 1000 oraz umiejętności korzystania z kalkulatora.
 Pobierz (docx, 58,9 KB)

Komentarze

kaciech, 2020-08-11, ocena:

Ciekawa propozycja, można wykorzystać ją na zajęciach rozwijających.

Podgląd treści

Zajęcia w klasie III – scenariusz zajęć całodziennych 4 h

Edukacje /3 wiodące/:

edukacja matematyczna

edukacja polonistyczna,

edukacja przyrodnicza

Etap edukacyjny: edukacja wczesnoszkolna: klasa III

Zajęcia realizują zasadę „bawiąc – uczyć”.

Temat: Gdzie mieszka powietrze?

Temat w dzienniku: Gromadzenie i porządkowanie wiadomości o powietrzu i jego roli w życiu człowieka. Doskonalenie umiejętności cichego czytania ze zrozumieniem. Rozwiązywanie zagadek. Ćwiczenie rachunku pamięciowego w zakresie 1000 w oparciu o grę dydaktyczną. Doskonalenie umiejętności korzystania ze słowników i encyklopedii. Przestrzenne przedstawienie kwiatka.

Realizowane obszar/y podstawy programowej

1.1a, 1.1b, 1.3c, 3.c, 4.2a,4.2b, 5.4, 6.1, 6.7b, 8.1, 8.2

Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: uczniowie znają pory roku, mają podstawową wiedzę na temat środowiska łąki i żyjących tam organizmów.

Cel/ le lekcji

Cele lekcji:

Rozwijanie myślenia naukowego oraz umiejętności formułowania wniosków opartych na własnych obserwacjach dotyczących przyrody,

Poszerzanie wiedzy dotyczącej powietrza.

Doskonalenie umiejętności wykonywania obliczeń w zakresie 1000.

Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wdrażanie do działań twórczych, - doskonalenie umiejętności podejmowania działań i zgodnej współpracy z innymi

Odkrywanie przyjemności tworzenia, eksperymentowania i radości z uzyskanego efektu.

Cele sformułowane w języku ucznia:

Na dzisiejszych zajęciach dowiecie się, gdzie mieszka powietrze?

Kryteria sukcesu do lekcji:

Wyjaśniam , czym jest powietrze.

Przeprowadzam doświadczenia i wyciągam wnioski.

Wskazuję, co najmniej 3 przedmioty, miejsca, w których „mieszka powietrze”

Omawiam znaczenia powietrza w życiu człowieka.

Pokazuję i wyjaśniam jak zbudować żywy kwiat i balon.

Poprawnie uzupełniam wyrazy z trudnościami ortograficznymi.

Współpracuję w zespole/grupie.

Pytanie kluczowe:

Gdzie mieszka powietrze?

Dostępna technologia/ narzędzia w klasie

laptop

tablety dla zespołów

tablica interaktywna/magnetofon

Internet

Dostępne w klasie inne dodatkowe wyposażenie

patyczki -/ok./, metodniki

nagrania różnych rodzajów dźwięków,

płyta CD Ortografia śpiewająco,

nagranie wiersza Elżbiety Zachenter-Spławińskiej Powietrze,

nagranie wiersza L.J. Kerna Piotruś i powietrze,

balony, wentylator domowy, folie malarskie, odkurzacz.

zagadki

Przebieg lekcji z uwzględnieniem aktywności

uczniów

Powitanie.

Każde dziecko wybiera sobie sposób powitania z planszy: żółwik, klepniecie, uśmiech.

Kolorowe piłeczki /+nagranie/

Prowadzący wrzuca do worka np. 6 kolorów piłeczek (białą, żółtą, fioletową, czerwoną, zieloną i niebieską) – kolor piłki jest jednocześnie kolorem grupy do której uczniowie zostali przydzieleni. Uczniowie w trakcie trwania muzycznej powitanki losują piłki, łączą się w zespoły i przechodzą do swoich stolików.

Zadanie na dobry początek.

Uczniowie otwierają czarodziejskie pudełko i oglądają znajdujące się w nim kolorowe balony. Co zrobimy z tymi balonami? Burza mózgów i podjęcie decyzji- każde dziecko próbuje nadmuchać swój balon. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: Kto zgadnie dlaczego balony powiększają się ...