Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
isabeel117, 2021-06-03, ocena:
Bardzo dziękuję za chęć podzielenia się :)
Opis i analiza sposobu realizacji wymagań, o których mowa w § 8 ust. 3 pkt 4b Rozporządzenia: Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej
W trakcie trwania mojego stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego dwukrotnie pełniłam funkcję lidera zespołu nauczycieli przedmiotów zawodowych rolniczych.
Do głównych zadań zespołu przedmiotowego należy w szczególności:
1. wybór programów nauczania, współdziałanie w ich realizacji i dostosowanie do możliwości uczniów,
2. opracowanie kryteriów oceniania uczniów oraz sposobów badania ich osiągnięć,
3. ułatwienie wykonywania zadań stojących przed szkołą i nauczycielami,
4. doskonalenie umiejętności indywidualnych,
5. doskonalenie współpracy zespołowej,
6. zapewnienie nauczycielom bezpośredniego wpływu na podejmowane decyzje,
7. wymiana doświadczeń między nauczycielami,
8. zwiększenia poczucia bezpieczeństwa nauczycieli.
Na początku każdego roku szkolnego Dyrektor powołuje przewodniczącego/lidera zespołu przedmiotowego. Na pierwszym zebraniu członków zespołu w nowym roku szkolnym wspólnie opracowany był plan pracy zespołu na dany rok szkolny. W skład zespołu, któremu przewodniczyłam wchodzą nauczyciele przedmiotów zawodowych rolniczych.
W planie pracy zespołu uwzględniane były następujące treści:
• Plan pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (tj. z uczniem zdolnym, mającym trudności w nauce lub posiadającym opinie Poradni PP ). Każdy z nauczycieli przedstawiał zakres swoich działań w pracy z uczniami.
• Plan pracy z uczniami przygotowującymi się do egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie – harmonogram tych zajęć, ich tematyka, częstotliwość ich przeprowadzania.
• W ramach WDN planowany był udział w szkoleniach, kursach, spotkaniach z przedstawicielami wydawnictw itp. Zapoznawałyśmy się z ofertą szkoleń CEN w Łomży i KCER w Brwinowie i planowaliśmy nasz udział w tych formach doskonalenia zawodowego. Staraliśmy się tak zawsze dobierać formy doskonalenia do aktualnych potrzeb szkoły, do potrzeb uczniów z jakimi pracujemy, do naszych indywidualnych preferencji i zainteresowań.
• Plan zajęć otwartych w ramach dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami oraz Dnia Otwartego w szkole,
• Plan współpracy z uczelniami wyższymi m.in. UPH w Siedlcach, WSA w Łomży.
• Plan współpracy z ARiMR w Kolnie oraz WODR w Szepietowie i ODR w Kolnie.
• Plan współpracy z KRUS w Kolnie oraz Państwową Inspekcją Pracy.
W trakcie roku szkolnego czuwałam nad systematycznym zwoływaniem spotkań zespołu przedmiotowego, przewodniczyłam tym spotkaniom i protokołowałam te posiedzenia.
Opis i analiza zadań podejmowanych przez zespół przedmiotowy:
1. Wybór podręczników obowiązujących w danym cyklu kształcenia odbywał się w maju każdego roku na kolejny rok szkolny. Zawsze bardzo dokładnie zastanawiałyśmy ...