Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Innowacja pedagogiczna programowo- metodyczna
w Szkole Podstawowej nr 6
z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II
w Łaziskach Górnych
Subito Piano
Zajęcia muzyczne
z elementami języka migowego
Autor: mgr Aneta Sabuda
1
Spis treści:
1. Wstęp ...................................................................................................................................... 3
1.1. Zasady innowacji ............................................................................................................. 3
1.2. Ogólna charakterystyka innowacji: ................................................................................. 3
2. Warunki realizacji programu: ................................................................................................. 4
3. Cele programu: ....................................................................................................................... 4
3.1 Cele ogólne ....................................................................................................................... 4
3.2 Cele szczegółowe ............................................................................................................. 4
4. Treści nauczania: .................................................................................................................... 5
5. Metody i formy pracy z uczniem ........................................................................................... 5
6. Środki dydaktyczne ................................................................................................................ 5
7. Przewidywane osiągnięcia uczniów: ...................................................................................... 6
8. Ewaluacja programu ............................................................................................................... 6
9. Proponowana tematyka zajęć: ................................................................................................ 7
2
1. Wstęp
1.1. Zasady innowacji:
Prezentowany poniżej program autorski dotyczy zajęć muzycznych z elementami
języka migowego w ramach dodatkowych godzin realizowanych przez nauczyciela. Jest to
innowacja pedagogiczna programowo-metodyczna. Ze względu na ich specyfikę, zajęcia
będą odbywały się w ramach zajęć rozwijających – Zespół Wesołe Nutki (według potrzeb
czasowych). Zajęcia prowadzone będą w pracowni muzycznej, gdzie znajduje się instrument
klawiszowy – pianino oraz wszystkie potrzebne muzyczne pomoce dydaktyczne: instrumenty
perkusyjne, sprzęt do odtwarzania, biblioteczka muzyczna (śpiewniki, nuty), komputer,
rzutnik. Zajęcia przeznaczone są dla uczniów uczęszczających na kółko muzyczne dla klas III
– VIII szkoły podstawowej w ramach zajęć rozwijających zainteresowania – Zespół wokalny
Wesołe Nutki, będą odbywały się w terminie od połowy października 2018r. do czerwca
2019r.
1.2. Ogólna charakterystyka innowacji:
Innowacja zostaje wprowadzona zgodnie z misją szkoły, w celu rozszerzenia ciekawej
oferty zajęć pozalekcyjnych, kształtowania postaw prozdrowotnych, integracji społeczności
uczniowskiej, jak również w celu promowania szkoły w środowisku lokalnym.
Zajęcia muzyczne z elementami języka migowego będą zajęciami praktycznymi.
Dzieci będą poznawać fragmenty piosenek w języku migowym, które będą łączyć z naturalną
potrzebą śpiewania i muzykowania. Uczniowie zostaną zapoznani z podstawowym
słownictwem w języku migowym, które będzie wykorzystane w wybranej przez nauczyciela
piosence. Uczniowie będą współpracować w grupie rówieśników oraz nauczycielem,
doskonalić umiejętność słuchania. Zajęcia mają na celu inspirowanie i rozwijanie
muzycznych umiejętności, obcowania z muzyką oraz pochylenie się nad problemem osób z
wadami słuchu na obyczaje i kulturę uczniów, a przede wszystkim na ich postawę wobec
środowiska, atmosferę klasy, zespołu i szkoły, wrażliwość estetyczną i emocjonalną wśród
uczniów, umiejętność samodzielnego i wspólnemu podejmowania działań, decyzji.
3
2. Warunki realizacji programu:
Zajęcia będą odbywały się w sali muzycznej wyposażonej w komputer, pianino,
instrumenty perkusyjne, sprzęt do odtwarzania, biblioteczkę muzyczną (śpiewniki, nuty).
Zajęcia będą się odbywały dla uczniów uczestniczących na kółko muzyczne. W razie
większej ilości chętnych będzie możliwość uczestniczenia w zajęciach.
3. Cele programu:
3 ...