Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SZKOŁA PODSTAWOWA
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Nauczyciel stażysta: mgr Milena Maria Bakuła – terapeuta pedagogiczny, nauczyciel mianowany
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017
Data zakończenia stażu: 31.05.2020
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
Podstawa prawna opracowania planu rozwoju zawodowego:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2013 r. poz.393)
OSTROŁĘKA 2017
Działania wynikające z Rozporządzenia
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentacji
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły
Poznanie procedur awansu zawodowego, ze szczególnym uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego:
Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
Założenie teczki „Awans zawodowy” – systematyczne gromadzenie dokumentacji
Sporządzenie sprawozdania z odbytego stażu
Podnoszenie własnych kwalifikacji i doskonalenie warsztatu pracy:
Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego (szkolenia, warsztaty, seminaria, konferencje), wynikających z potrzeb szkoły oraz specyfiki pracy
Udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego( szkolenia rad Pedagogicznych, WDN)
Studiowanie literatury z zakresu terapii dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, psychologii, pedagogiki
Rozbudowa własnego warsztatu pracy m.in. poprzez gromadzenie i aktualizowanie na bieżąco materiałów wykorzystywanych w pracy terapeutycznej oraz narzędzi do badań diagnostycznych, uzupełnianie zaplecza nowymi pomocami dydaktycznymi (również wykonanymi samodzielnie)
Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej
- opracowywanie planu pracy terapeuty pedagogicznego
- opracowywanie rocznych indywidualnych programów terapii pedagogicznej i programów grupowych
Podnoszenie jakości pracy terapeuty poprzez
- Wdrażanie nowych pomysłów w pracy terapeutycznej
- Poszukiwanie i studiowanie nowości wydawniczych
- Wymianę doświadczeń z innymi specjalistami
Podnoszenie jakości pracy szkoły:
Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły
Aktywne uczestnictwo w programach realizowanych na terenie szkoły
Aktywna praca w zespołach do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej
Diagnozowanie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Promowanie szkoły w środowisku lokalnym poprzez udział wraz z uczniami w miejskich uroczystościach, akcjach, festynach. Współorganizacja Miejskiego Dnia Szkoły bez Przemocy, współpracę z lokalnymi mediami, udział w Dniach Otwartych
Prowadzenie kącika konsultacyjnego dla rodziców (wskazówki, porady)
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole powierzonych przez dyrektora szkoły
Współpraca z rodzicami w celu ukierunkowania pracy korekcyjnej dziecka w domu i wspierania ich w procesie wychowania: - organizowanie warsztatów dla rodziców, udzielanie instruktażu
Ewaluacja własnych działań terapeutycznychna podstawie obserwacji, prób diagnostycznych i wytworów dzieci, ewaluacja postępów uczniów
VIII/IX 2017
IX 2017
IX 2017
IX 2017
V 2020
Cały ...