Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Ciechorska
Data publikacji
2020-08-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
734

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zamieszczam sprawozdanie w formie tabeli z realizacji planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego, edukacja wczesnoszkolna.
 Pobierz (docx, 46,0 KB)

Podgląd treści

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

nauczyciela mianowanego

ubiegającego się o stopień zawodowy

nauczyciela dyplomowanego

Data rozpoczęcia: 1 września 2017 r.

Data zakończenia: 31 maja 2020 r.

Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej z trzynastoletnim stażem pracy. Od początku swojej zawodowej przygody biorę aktywny udział w pracach dydaktyczno-wychowawczych oraz wydarzeniach szkolnych. Staram się systematycznie wzbogacać swój warsztat pracy, poszerzać wiedzę i umiejętności dotyczące wszystkich obszarów edukacyjno-wychowawczych. Chęć dalszego rozwoju skłoniła mnie do rozpoczęcia stażu i ubiegania się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Napisanie przeze mnie planu rozwoju zawodowego wyznaczyło mi cele i kierunki aktywności zawodowej w okresie stażu, dlatego starałam się, aby jego realizacja przebiegała zgodnie z założonymi wcześniej punktami.

Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji określonych zadań zgodnie z poszczególnymi wymaganiami niezbędnymi do uzyskania stopnia nauczyciela We wrześniu 2017 r. rozpoczęłam staż na nauczyciela dyplomowanego. Staż trwał dwa lata i dziewięć miesięcy. Konstruując plan rozwoju zawodowego wzięłam pod uwagę nie tylko własne aspiracje, uzdolnienia i oczekiwania, lecz przede wszystkim specyfikę i potrzeby Szkoły, Program Wychowawczo- Profilaktyczny Szkoły, Statut, Wewnątrzszkolny System Oceniania oraz akty prawne regulujące awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego.

Zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego systematycznie realizowałam przez cały okres stażu, analizowałam i poddawałam ocenie swoje działania pod kątem ich przydatności w dalszej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Część z nich ma charakter ciągły, więc zamierzam je kontynuować również po zakończeniu stażu.

Celem podjęcia stażu było:- zdobycie dalszego doświadczenia w pracy dydaktycznej i wychowawczej,- doskonalenie umiejętności pracy z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych,- poszerzanie zakresu wiedzy i własnych umiejętności,- spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego, a w szczególności: opracowanie i wdrażanie programów działań, doskonalenie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną, podejmowanie i doskonalenie ewaluacji własnych działań, zdobywanie umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.

- podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki.

§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły.

L.p.

Zadanie

Formy realizacji

Efekty

1.

Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego.

W trakcie stażu poznałam procedury awansu zawodowego. Dokonałam analizy Karty Nauczyciela oraz wybranych pozycji z zakresu prawa oświatowego:

- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. 2019 r., poz. 2215)

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018 r ...