Dodaj publikację
Autor
Renata Frosztęga-Ryszawy
Data publikacji
2020-08-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
26

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program Was ist das? przeznaczony jest dla dzieci w klasach 4-6 szkoły podstawowej. Jest on przede wszystkim skierowany do tych dzieci, które w tym wieku chciałyby rozpocząć naukę języka niemieckiego na zajęciach dodatkowych. W ten sposób, wychodzę naprzeciw oczekiwaniom rodziców, którzy są świadomi znaczenia znajomości języków obcych w dzisiejszym świecie.
 Pobierz (docx, 565,1 KB)

Podgląd treści

Program nauczania języka niemieckiego Was ist das?

Spis treści

1 Metryczka programu 3

2 Charakterystyka programu 3

2.1 Koncepcja programu 3

2.2 Odbiorcy programu 4

2.3 Warunki realizacji programu 4

3 Cele programu 5

3.1 Cele główne 5

3.2 Cele szczegółowe 5

3.3 Cele wychowawcze: 7

4 Treści nauczania 7

4.1 Zakres tematyczny i środki językowe 7

5 Procedury osiągania celów 10

5.1 Metody pracy 11

5.2 Techniki nauczania 11

5.3 Formy pracy 14

5.4 Materiały do wykorzystania 14

6 Standardy wymagań 15

6.1 Oczekiwane osiągnięcia ucznia 15

6.2 Zasady oceniania 15

7 Przykładowy scenariusz lekcji 17

7.1 Załącznik 1 19

7.2 Załącznik 2 20

8 Bibliografia 20

Metryczka programu

Przedmiot: Język niemiecki

Kurs: koło zainteresowań z języka niemieckiego dla początkujących

Typ szkoły: szkoła podstawowa

Etap nauki: klasy IV-VI

Ilość godzin: 1 godz./tyg.

Informacja o autorze: Renata Frosztęga-Ryszawy

absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Suchej Beskidzkiej

absolwentka Filologii Germańskiej w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie

absolwentka Filologii Angielskiej w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Marketingu w Chrzanowie

nauczycielka języka niemieckiego w Szkole Podstawowej w Lanckoronie

Charakterystyka programu

Koncepcja programu

Program Was ist das? przeznaczony jest dla dzieci w klasach 4-6 szkoły podstawowej. Jest on przede wszystkim skierowany do tych dzieci, które w tym wieku chciałyby rozpocząć naukę języka niemieckiego na zajęciach dodatkowych. W ten sposób, wychodzę naprzeciw oczekiwaniom rodziców, którzy są świadomi znaczenia znajomości języków obcych w dzisiejszym świecie.

Na 10.-15. rok życia przypada według neurobiologów tzw. okres wrażliwy, który wiąże się z intensywnym rozwojem mózgu u dzieci. Sieci neuronowe szybciej wzrastają i tworzą więcej połączeń. Ponadto, badania dowiodły, że im wcześniej rozpocznie się naukę języka obcego, tym większe są szanse na opanowanie języka na poziomie zaawansowanym. Wykorzystując plastyczność mózgu, zwłaszcza zaś wrażliwy słuch i elastyczne narządy mowy, można nauczyć dziecka poprawnej wymowy w języku obcym.

Dzieci w tym wieku łatwiej się uczą, jeżeli wykorzystuje się ich naturalną skłonność do poznawania świata, aktywności ruchowej, artystycznych działań. Nauka zawierająca elementy tradycyjnego przekazywania wiedzy w klasie szkolnej, połączona z zabawą, ma spowodować, że dziecko chętnie będzie brało udział w zajęciach i osiągało pozytywne rezultaty.

Program opiera się na Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, ale również na stosunkowo nowym nurcie edukacyjnym, zwanym konstruktywizmem, bazującym na wynikach badań neurologicznych. Rozwija ...