Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Justyna Makowska-Jabczyk ZAŁĄCZNIK NR.1
Nauczyciel Języka angielskiego
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
w Morawicy
INNOWACJA
„WYOBRAŹNIA. I OD RAZU ŚWIAT STAJE SIĘ PIĘKNIEJSZY”
Podstawa prawna: Ustawa z 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60) - art. 15 pkt 29b. oraz Ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59).
Odbiorcy działalności innowacyjnej: uczniowie klas 1-3 edukacji wczesnoszkolnej, chcący poszerzyć znajomość języka angielskiego,
Czas realizacji innowacji: październik 2018r. - maj 2019r.
I. WSTĘP
W dobie obecnych czasów, języki obce są wszechobecne w naszej codzienności. Nauka języka angielskiego w szybki i przyjemny sposób wydaje się być spełnieniem marzeń. Mając na względzie wszechstronny rozwój osobowości uczniów oraz uwrażliwienie ich na odbiór słowa mówionego na scenie oraz sztukę, postanowiłam zorganizować na zajęciach pozalekcyjnych koło artystyczno-teatralnego z języka angielskiego. Teatr i sztuka, w życiu dziecka, są bardzo ważnymi czynnikami wspomagającymi rozwój. Są to trudne formy pracy, ale mogą przynieść znakomite efekty. Oprócz wiedzy przekazywanej w atrakcyjny sposób, teatr i sztuka spełniają wiele funkcji wychowawczych i korzystnie wpływają na rozwój emocjonalny uczniów. Uaktywniają się wyobraźnia ucznia, marzenia i zainteresowania. Współczesne założenia metodyki nauczania języków obcych w szkole podstawowej, zalecają stosowanie technik teatralnych i artystycznych. Wychodzą one naprzeciw naturalnej tendencji uczniów do zabawy w odgrywanie ról. Szczególną ich odmianę stanowią inscenizacje, będące świetnym sposobem integracji interdyscyplinarnych umiejętności i wiedzy uczniów. Ponadto, niosą wiele korzyści w zakresie poszerzania kompetencji językowych, stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej. Teatr jest jedną z najciekawszych technik nauczania języka angielskiego: stwarza możliwość prowadzenia dialogów, monologów, wypowiedzi językowych poprzez naśladowanie sytuacji codziennych w sposób zabawowy. Jednocześnie, jest on adekwatny do zainteresowań uczniów – aktorstwo, zabawa w teatr, przebieranie się w stroje.
Celem innowacji jest nie tylko uatrakcyjnienie zajęć pozalekcyjnych, ale również wniesienie radości i uśmiechu w twórczą działalność dzieci. Bycie aktorem dowartościowuje dzieci, sprawia, że zaczynają wierzyć we własne możliwości. Udział w spektaklu wiąże się też z przełamaniem barier: wstydu, nieśmiałości, barier językowych. Myślę, że taki rodzaj pracy z uczniem wzbogaci ofertę edukacyjną i wychowawczą naszej szkoły. Zajęcia staną się dla dzieci przyjemnością, zabawą i ciekawym sposobem spędzania wolnego czasu.
II. Założenia programowe
Tworząc niniejszą innowację, oparłam się na założeniu, iż oprócz umiejętności językowych szkoła, poprzez nauczanie języka obcego nowożytnego, powinna kształtować postawy ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur. Uczeń podczas zajęć będzie recytować wierszyki i rymowanki, a także śpiewać piosenki z repertuaru dziecięcego. Założeniem programu jest wspomaganie rozwoju ...