Dodaj publikację
Autor
Justyna Makowska-Jabczyk
Data publikacji
2020-08-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
63

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja pedagogiczna „TIK stosujesz, angielski wnet pojmujesz” skierowana jest do uczniów klas II i III szkoły podstawowej. Zadaniem nauczyciela jest pobudzanie aktywności uczniów, rozwijanie indywidualnych zainteresowań poprzez dobór aktywizujących metod pracy z uczniami oraz zastosowaniu odpowiednich narzędzi TIK. Innowacja umożliwi uczniom samorealizację dzięki uczeniu się i umożliwi rozwijanie ich potencjału. Celem innowacji jest nie tylko uatrakcyjnienie zajęć, ale również wniesienie radości i uśmiechu w działalność dzieci.
 Pobierz (docx, 24,3 KB)

Podgląd treści

Justyna Makowska-Jabczyk ZAŁĄCZNIK NR.1

Nauczyciel Języka angielskiego

Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego

w Morawicy

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

PROGRAMOWO – METODYCZNA

„TIK stosujesz, angielski wnet pojmujesz”

Podstawa prawna: Ustawa z 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60) - art. 15 pkt 29b. oraz Ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59).

Odbiorcy działalności innowacyjnej: uczniowie klas 1-3 edukacji wczesnoszkolnej, chcący poszerzyć znajomość języka angielskiego,

Czas realizacji innowacji:  październik 2018r. - maj 2019r.

I. WSTĘP

Znajomość języków obcych jest we współczesnym świecie koniecznością. XXI wiek to era języka angielskiego, który jest językiem międzynarodowym i osiągnął wysoki status. Nauka języka obcego w szybki i przyjemny sposób wydaje się być spełnieniem marzeń. Nauka języka angielskiego zwiększa możliwość globalnego zrozumienia świata. Biegłe posługiwanie się tym językiem sprawia, iż świat stoi przed nami otworem. Zdajemy sobie więc sprawę, że poszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa języka angielskiego jest nieodzownym elementem edukacji współczesnego człowieka. Można uczestniczyć w życiu ludzi z innych krajów, nawiązywać nowe przyjaźnie, znajomości, podróżowanie staje się znacznie łatwiejsze, kiedy nie trzeba pokonywać bariery językowej.

Kolejnym elementem charakterystycznym dla XXI wieku jest fakt, że wszystkie płaszczyzny współczesnego świata przenikają technologie informacyjne. Użytkowanie komputera, smartfona czy tabletu należy do rzeczy oczywistych. Dzieci wcześnie rozpoczynają edukację informatyczną, już w szkole podstawowej uczą się pierwszych umiejętności komputerowych. Młodzi ludzie w sposób naturalny korzystają z wielu programów i usług TIK (Narzędzia Technologii Informacyjno – Komputerowych). Wykorzystywanie tych naturalnych postaw i nawyków powinno być jednym z głównych celów stosowania TIK w pracy z uczniami – również do nauki języka angielskiego.

Sprawność połączenia obsługi komputera z nauką języka angielskiego jest w dzisiejszym świecie kluczową umiejętnością, daje uczniom szereg możliwości rozwoju osobistego, wyboru odpowiedniej ścieżki dalszego kształcenia, zwiększa świadomość, że technologia informacyjna to nie tylko konieczność szkolna czy nieefektywne spędzanie czasu przed komputerem, ale również świetne narzędzie pomagające i uatrakcyjniające tradycyjny sposób nauczania i uczenia się. Aby nauka angielskiego była dla dzieci interesująca, powinno się wprowadzać do procesu nauczania najnowsze zdobycze techniki: Internet, różnego rodzaju programy i aplikacje komputerowe. Istotne jest, aby skutecznie i maksymalnie wykorzystywać nowoczesne narzędzia.

Uczniowie wykazują ogromne zainteresowanie nauką języka angielskiego oraz technologią komputerową. Daje im to możliwość bezpośredniej komunikacji z rówieśnikami z innych krajów. Uczniowie są za wykorzystaniem technologii informacyjnej w nauce, przejawiają zainteresowanie nowinkami ze świata komputerów i Internetu, chętnie wykorzystują telefony i tablety w czasie zajęć edukacyjnych.

O umiejętności korzystania przez uczniów z narzędzi TIK ...