Dodaj publikację
Autor
Magdalena Kowalewska
Data publikacji
2020-08-22
Średnia ocena
4,00
Pobrań
336

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego, ubiegającego się o awans na nauczyciela dyplomowanego, przedłożony w roku szkolnym 2019/20 w warszawskiej szkole podstawowej przez nauczyciela, mgr Nauczania Początkowego z Wychowaniem Przedszkolnym, pracującego w świetlicy szkolnej.
 Pobierz (docx, 38,3 KB)

Komentarze

Ulcia833, 2020-08-26, ocena:

Plan Rozwoju zawodowego piszemy z ust. 1

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Magdalena Kowalewska

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa Nr 365 im. Wojciecha Zawadzkiego

ul. Płużnicka 4

03-184 Warszawa

Dyrektor: (RODO)

Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2019 r.

Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy

Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2022 r.

Posiadane kwalifikacje:

Kolegium Nauczycielskie Uniwersytetu Warszawskiego– licencjat, specjalność Nauczanie Początkowe z Wychowaniem Przedszkolnym.

Uniwersytet Warszawski – magister ze specjalności Pedagogika Wczesnoszkolna i Pedagogika Przedszkolna.

Kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą. Kwalifikacje do objęcia stanowiska kierowniczego w placówce oświatowej.

CEL GŁÓWNY:

∙ Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

CEL SZCZEGÓŁOWY:

∙ rozwój osobisty,

∙ zdobywanie wiedzy, umiejętności i doświadczenia zawodowego,

∙ podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych,

∙ realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się

§ 8 ust. 3 pkt. 1

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

1.

Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy.

- Stosowanie aktywizujących oraz innowacyjnych metod pracy: metoda projektu, drama, elementy „bajkoterapii” we współpracy ze szkolnym psychologiem,

- Organizacja i przygotowanie uczniów do międzyszkolnych konkursów przedmiotowych, artystycznych, akcji, wystąpień itp.,

- Zorganizowanie w sali świetlicy szkolnej „Galerii świetlicowej” prac plastycznych, wytworów uczniów wykonanych wieloma technikami plastycznymi,

Stworzenie w sali kącików tematycznych – przestrzennych prac technicznych, przyrodniczych, konstruktorskich, czytelniczych, kącika gier i układanek itp.,

- Organizowanie uroczystości, wycieczek szkolnych, dni/wieczorków poetyckich, czytelniczych, sportowych.

Cały okres stażu

2.

Stosowanie narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.

- Redagowanie kącika świetlicowego na stronie internetowej szkoły,

- Opracowanie ogłoszeń, środków dydaktycznych na komputerze w formie wydruków, plakatów, prezentacji medialnych, wykorzystanie pomocy dostępnych na portalach edukacyjnych,

- Wdrażanie uczniów do wysiłku intelektualnego, wydłużanie czasu koncentracji, aktywizowanie wychowanków poprzez gry i zabawy edukacyjne z wykorzystaniem interaktywnego robota DOC, kodowanie,

- Prowadzenie zajęć dodatkowych z Lego Robotyki dla chętnych uczniów na terenie szkoły,

- Organizowanie i prowadzenie zajęć artystycznych, czytelniczych, konstrukcyjnych, rozwijających różnorodne zainteresowania z wykorzystaniem rzutnika, tablicy multimedialnej, komputera,

-Wykorzystywanie tablicy interaktywnej do zajęć rekreacji ruchowej, utrwalania wiadomości, odrabiania prac domowych, wyświetlania filmów edukacyjnych o różnorodnej tematyce np. przyrodniczych, kulturalnych, praca z multibookiem.

Cały okres stażu

3.

Współpraca ze środowiskiem rodzinnym.

- Wykorzystanie potencjału środowiska rodzinnego na rzecz aktywizacji poznawczej uczniów,

- Opracowanie planu współpracy z rodzicami,

- Prowadzenie zebrania informacyjnego dla rodziców nowych uczniów - informowanie rodziców o organizacji pracy świetlicy w roku szkolnym 2019/20, prowadzenie spotkań z rodzicami,

- Pedagogizacja rodziców - rozmowy indywidualne,

- Zajęcia ...