Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ulcia833, 2020-08-26, ocena:
Plan Rozwoju zawodowego piszemy z ust. 1
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Magdalena Kowalewska
Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa Nr 365 im. Wojciecha Zawadzkiego
ul. Płużnicka 4
03-184 Warszawa
Dyrektor: (RODO)
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2019 r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2022 r.
Posiadane kwalifikacje:
Kolegium Nauczycielskie Uniwersytetu Warszawskiego– licencjat, specjalność Nauczanie Początkowe z Wychowaniem Przedszkolnym.
Uniwersytet Warszawski – magister ze specjalności Pedagogika Wczesnoszkolna i Pedagogika Przedszkolna.
Kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą. Kwalifikacje do objęcia stanowiska kierowniczego w placówce oświatowej.
CEL GŁÓWNY:
∙ Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
CEL SZCZEGÓŁOWY:
∙ rozwój osobisty,
∙ zdobywanie wiedzy, umiejętności i doświadczenia zawodowego,
∙ podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych,
∙ realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Lp.
Działania i zadania nauczyciela
Formy realizacji
Termin realizacji
1.
Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy.
- Stosowanie aktywizujących oraz innowacyjnych metod pracy: metoda projektu, drama, elementy „bajkoterapii” we współpracy ze szkolnym psychologiem,
- Organizacja i przygotowanie uczniów do międzyszkolnych konkursów przedmiotowych, artystycznych, akcji, wystąpień itp.,
- Zorganizowanie w sali świetlicy szkolnej „Galerii świetlicowej” prac plastycznych, wytworów uczniów wykonanych wieloma technikami plastycznymi,
Stworzenie w sali kącików tematycznych – przestrzennych prac technicznych, przyrodniczych, konstruktorskich, czytelniczych, kącika gier i układanek itp.,
- Organizowanie uroczystości, wycieczek szkolnych, dni/wieczorków poetyckich, czytelniczych, sportowych.
Cały okres stażu
2.
Stosowanie narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
- Redagowanie kącika świetlicowego na stronie internetowej szkoły,
- Opracowanie ogłoszeń, środków dydaktycznych na komputerze w formie wydruków, plakatów, prezentacji medialnych, wykorzystanie pomocy dostępnych na portalach edukacyjnych,
- Wdrażanie uczniów do wysiłku intelektualnego, wydłużanie czasu koncentracji, aktywizowanie wychowanków poprzez gry i zabawy edukacyjne z wykorzystaniem interaktywnego robota DOC, kodowanie,
- Prowadzenie zajęć dodatkowych z Lego Robotyki dla chętnych uczniów na terenie szkoły,
- Organizowanie i prowadzenie zajęć artystycznych, czytelniczych, konstrukcyjnych, rozwijających różnorodne zainteresowania z wykorzystaniem rzutnika, tablicy multimedialnej, komputera,
-Wykorzystywanie tablicy interaktywnej do zajęć rekreacji ruchowej, utrwalania wiadomości, odrabiania prac domowych, wyświetlania filmów edukacyjnych o różnorodnej tematyce np. przyrodniczych, kulturalnych, praca z multibookiem.
Cały okres stażu
3.
Współpraca ze środowiskiem rodzinnym.
- Wykorzystanie potencjału środowiska rodzinnego na rzecz aktywizacji poznawczej uczniów,
- Opracowanie planu współpracy z rodzicami,
- Prowadzenie zebrania informacyjnego dla rodziców nowych uczniów - informowanie rodziców o organizacji pracy świetlicy w roku szkolnym 2019/20, prowadzenie spotkań z rodzicami,
- Pedagogizacja rodziców - rozmowy indywidualne,
- Zajęcia ...