Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ
Zespół Szkół Ekonomicznych i Mundurowych w Chełmie
opracowała Beata Adamczyk
Klasa: 1dt Technik Ekonomista
Liczba uczniów 26
Numer programu nauczania: 331403 o strukturze przedmiotowej
kwalifikacja A.35- Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji
Przedmiot: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce rynkowej.
Czas trwania jednostki lekcyjnej: 45 minut
data: 11.03.2020r.
Temat lekcji: Procedura rejestracji podmiotów w CEIDG.
Treści nauczania:
Wniosek CEIDG
Charakterystyka poszczególnych elementów wniosku
Sposób wypełnienia wniosku
Cele Lekcji:
Cel główny:
Wykształcenie umiejętności wypełniania wniosku CEIDG
Cele szczegółowe (operacyjne):
Wiadomości – uczeń potrafi: (Efekty z podstawy programowej kształcenia w zawodzie).
KPS(3)2 Uświadomić sobie konsekwencje działań
KPS(8)3 Wyciągać wnioski z podejmowanych działań
KPS(9)3 Proponować konstruktywne rozwiązania
Umiejętności – uczeń potrafi:
Wskazać przyczyny inflacji.
Wyjaśnić sposoby zwalczania inflacji.
Omówić skutki inflacji dla gospodarki, przedsiębiorstw i poszczególnych
osób/obywateli.
Argumentować dokonany wybór.
Twórczo rozwiązywać problemy.
Grupowo podejmować decyzje.
Planować poszczególne działania.
Dyskutować, prezentować własne stanowisko.
Pracować indywidualnie.
Współdziałać w grupie.
Cel Wychowawczy
Kształtowanie prawidłowych motywów zachowania.
Zadanie:
Kształtowanie umiejętności pracy indywidualnej i pracy w grupie oraz
funkcjonowania w grupie.
Efekt
:
uczeń potrafi pracować
indywidualnie (rola- przygotowanie
i odegranie)
i współdziałać z rówieśnikami.
Postawy – uczeń potrafi:
pracować indywidualnie
pracować zespołowo, w grupie
Metody:
Podające:
wykład
pogadanka
objaśnianie
wyjaśnianie
Aktywizujące
dyskusja
ćwiczenie
Ćwiczenia:
praca indywidualna – analiza przykładu, ćwiczenie. Źródło: J. Musiałkiewiecz,
Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej /ćwiczenia/, Ekonomik, Warszawa
2013, s. 34.
praca w parach – wypełnienie wniosku na podstawie ćwiczenia .
ćwiczenie indywidualne - prezentacja wyników ćwicznia na forum grupy.
Środki dydaktyczne:
instrukcja wypełnienia wniosku,
karta z ćwiczeniem
Wniosek CEIDG.
Typ lekcji: Wprowadzająca materiał.
Formy nauczania (organizacja procesu nauczania):
praca indywidualna ( analiza tekstu, prezentacja ucznia, trafne formułowanie
wypowiedzi.)
praca w parach (dyskusja, współdziałanie, wspólna analiza zadania, wyciąganie
wniosków, argumentacja, uzupełnienie wniosku)
Kontrola uczniów:
aktywność na lekcji,
praca indywidualna/ w parach - ćwiczenie
prezentacja wyników pracy,
Przebieg lekcji / fazy lekcji:
Lp FAZA LEKCJI
CZAS
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CZYNNOŚCI UCZNIA
TRWANIA
I
1. Czynności
organizacyjne. ok. 2 min.
2. Przypomnienie
wiadomości
z poprzedniej
lekcji
i nawiązanie do
tematu nowej
lekcji.
ok. 3 min.
3. Wprowadzenie
do tematu
lekcji.
Ok. 2 min
II
3. Instrukcja
wypełnienia
wniosku.
III
4. Analiza
przykładu i
wypełnienie
wniosku
CEIDG.
Analiza,
ocena,
argumentacja,
dyskusja,
wybór.
ok. 5 min.
ok. 23 min.
WSTĘP
Powitanie uczniów, sprawdzenie
listy obecności, wpisanie tematu
do dziennika.
Zadanie pytań w celu
przypomnienia następujących
zagadnień:
1. Co to jest działalność
gospodarcza ?
2.Co to jest PKD
3. Czym różni się podatek
liniowy od ryczałtu?
3. Jakie znacie ...