Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ
Zespół Szkół Ekonomicznych i Mundurowych w Chełmie
opracowała Beata Adamczyk
Klasa: 2bt Technik Ekonomista
Liczba uczniów 26
Numer programu nauczania: 331403 o strukturze przedmiotowej
kwalifikacja A.35- Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji
Przedmiot: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce rynkowej.
Czas trwania jednostki lekcyjnej: 45 minut
data: 13.12.2019r.
Temat lekcji: Promocja mix.
Treści nauczania:
Elementy promocji mix
Narzędzia promocji
Znaczenie poszczególnych elementów promocji
Kryteria wyboru narzędzi promocji mix
Cele Lekcji:
Cel główny:
Wykształcenie umiejętności rozróżniania i dostosowania elementów promocji do poszczególnych działań
firmy.
Cele szczegółowe (operacyjne):
Wiadomości – uczeń potrafi: (Efekty z podstawy programowej kształcenia w zawodzie)
PDG(10)6 Określić związek miedzy narzędziami marketingu a prowadzoną działalnością.
PDG(10)8 Dobierać działania marketingowe do prowadzonej działalności.
KPS(3)2 Uświadomić sobie konsekwencje działań
KPS(8)3 Wyciągać wnioski z podejmowanych działań
KPS(9)3 Proponować konstruktywne rozwiązania
Umiejętności – uczeń potrafi:
Wyjaśnić pojęcia poszczególnych elementów promocji mix.
Wyjaśnić znaczenie promocji w działalności przedsiębiorstwa.
Rozróżniać elementy promocji mix.
Dobierać poszczególne narzędzia promocji do cyklu życia produktu/usługi.
Projektować działania promocyjne na potrzeby produktu, firmy.
Argumentować dokonany wybór.
Twórczo rozwiązywać problemy.
Grupowo podejmować decyzje.
1
a
n
o
r
t
S
Planować poszczególne działania.
Dyskutować, prezentować własne stanowisko.
Pracować indywidualnie.
Współdziałać w grupie.
Cel Wychowawczy
Kształtowanie prawidłowych motywów zachowania.
Zadanie: Kształtowanie umiejętności pracy indywidualnej oraz funkcjonowania w grupie.
Efekt : uczeń potrafi pracować indywidualnie i współdziałać z rówieśnikami
Postawy – uczeń potrafi:
pracować indywidualnie
pracować zespołowo, w grupie
Metody:
Podające:
dyskusja
pogadanka
objaśnianie
wyjaśnianie
Aktywizujące
analiza przypadku
pokaz, demonstracja
burza mózgów
Ćwiczenia:
ćwiczenie indywidualne - prezentacja uczniów na forum grupy, wstępna analiza sytuacji
problemowej.
praca w grupach – analiza przypadku - ćwiczenie nr 2, opracowanie koncepcji promocji do
zaprezentowanej przez uczniów firmy – ćwiczenie nr 3
Środki dydaktyczne:
komputer, rzutnik (prezentacja multimedialna)
karty pracy- ćwiczenie nr 2
2
a
n
o
r
t
S
zeszyty
Typ lekcji: Utrwalająca materiał.
Formy nauczania (organizacja procesu nauczania):
praca
indywidualna (odpowiedź ucznia, prezentacja ucznia, notatki,
trafne formułowanie
wypowiedzi.)
praca zbiorowa (czynny udział w lekcji, aktywność)
praca w grupie (dyskusja, współdziałanie, wspólna analiza zadania, wyciąganie wniosków,
argumentacja)
Kontrola uczniów:
aktywność na lekcji,
prezentacja wyników pracy w grupie,
wykonanie ćwiczenia indywidualnego przez wyznaczonych uczniów – prezentacja pomysłu,
koncepcji na forum grupy.
3
a
n
o
r
t
S
Przebieg lekcji / fazy lekcji:
Lp FAZA LEKCJI
CZAS
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CZYNNOŚCI UCZNIA
TRWANIA
I
1. Czynności
organizacyjne. ok. 2 min.
2. Przypomnienie
wiadomości
z poprzedniej
lekcji
i nawiązanie do
tematu nowej
lekcji.
ok. 3 ...