Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ
Zespół Szkół Ekonomicznych i Mundurowych w Chełmie
opracowała Beata Adamczyk
Klasa: 2bt Technik Ekonomista
Liczba uczniów 26
Numer programu nauczania: 331403 o strukturze przedmiotowej
kwalifikacja A.35- Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji
Przedmiot: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce rynkowej.
Czas trwania jednostki lekcyjnej: 45 minut
data: 27.11.2019r.
Temat lekcji: Segmentacja rynku nabywcy.
Treści nauczania:
Segmentacja
Znaczenie segmentacji
Poziomy segmentacji
Kryteria segmentacji
Cele Lekcji:
Cel główny:
Wykształcenie umiejętności podziału rynku na jednorodne grupy klientów pod względem różnych
kryteriów.
Cele szczegółowe (operacyjne):
Wiadomości – uczeń potrafi: (Efekty z podstawy programowej kształcenia w zawodzie)
PDG(10)6 Określić związek miedzy narzędziami marketingu a prowadzoną działalnością.
A35.1(5)12 Określić powiązania między rynkiem a produktem
KPS(3)2 Uświadomić sobie konsekwencje działań
Umiejętności – uczeń potrafi:
Wyjaśnić pojęcie segmentacji
Wyjaśnić znaczenie segmentacji w działalności przedsiębiorstwa
Rozróżniać poziomy segmentacji
Rozróżnić rynek B2B a B2C
Rozróżniać poszczególne kryteria segmentacji rynku.
Dobierać poszczególne kryteria segmentacji do produktu/usługi
Współdziałać w grupie
Cel Wychowawczy
Kształtowanie prawidłowych motywów zachowania.
Zadanie: Kształtowanie umiejętności pracy indywidualnej oraz funkcjonowania w grupie.
Efekt : uczeń potrafi pracować indywidualnie i współdziałać z rówieśnikami
Postawy – uczeń potrafi:
pracować indywidualnie
pracować w grupie
Metody:
Podające:
pogadanka
objaśnianie
wyjaśnianie
Aktywizujące
dyskusja
analiza przpadku
Ćwiczenia:
ćwiczenie indywidualne - dobór poszczególnych elementów segmentacji do odpowiedniego
kryterium segmentacji rynku .
praca w grupach – określanie elementów poziomów segmentacji, rynku nabywców oraz
charakterystyka: geograficzna, demograficzna, ekonomiczna, psychograficzna konsumentów firmy
wykreowanej przez grupę.
Środki dydaktyczne:
prezentacja multimedialna
karty z ćwiczeniami do wypełnienia na lekcji
kartki z notatką z lekcji
karta pracy do wykonania w domu.
Typ lekcji: wprowadzająca nowy materiał (pierwsza jednostka lekcyjna)
Formy nauczania (organizacja procesu nauczania):
praca indywidualna
praca w grupie
Kontrola uczniów:
aktywność na lekcji,
prezentacja wyników pracy w grupie,
wykonanie ćwiczenia indywidualnego- prezentacja wyników.
Przebieg lekcji / fazy lekcji:
Lp FAZA LEKCJI
CZAS
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CZYNNOŚCI UCZNIA
TRWANIA
I
1. Czynności
organizacyjne. ok. 2 min.
WSTĘP
Powitanie uczniów, sprawdzenie
listy obecności, wpisanie tematu
do dziennika.
2. Przypomnienie
wiadomości
z poprzedniej
lekcji
i nawiązanie do
tematu nowej
lekcji.
ok. 3 min.
Uczniowie odpowiadają
na pytania.
Zadanie pytań w celu
przypomnienia następujących
zagadnień:
- Co to jest potrzeba, pragnienie ?
- Jakie potrzeby uwzględnia
piramida potrzeb Maslowa?
- Dlaczego potrzeba, pragnienie
odgrywa istotną rolę
w marketingu?
3. Wprowadzenie
do nowego
tematu lekcji.
Ok. 2 min
Uczniowie odgadują temat
nowej lekcji.
Przedstawienie zagadki
dotyczącej tematu lekcji:
S_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ rynku.
Dotyczy podziału rynku zgodnie
z określoną charakterystyką
konsumenta,
bez ...