Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI
Zespół Szkół Ekonomicznych im. A. i J. Vetterów w Lublinie
Opracowała: Beata Adamczyk
Klasa: 1 et Technik Hotelarstwa
Liczba uczniów 32
Numer programu nauczania: 422402kwalifikacja T.11
Przedmiot: Działalność Recepcji
Czas trwania jednostki lekcyjnej: 45 minut
data: 04.11.2018
Temat lekcji: Karta pobytu jako dokument związany z procedurą check- in.
Treści nauczania:
Karta pobytu
Znaczenie dla hotelu i gościa
Elementy karty pobytu
Cele Lekcji:
Cel główny:
Wykształcenie umiejętności opracowania karty pobytu
Cele szczegółowe (operacyjne):
Wiadomości – uczeń potrafi: (Efekty z podstawy programowej kształcenia w zawodzie)
T.11.1 (6) sporządzić dokumentację związaną z rezerwacją usług hotelarskich
T11.1. (7) przygotować dane dotyczące usług rezerwowanych dla innych komórek organizacyjnych obiektu świadczącego usługi hotelarskie.
T11.2 (1) 1) przestrzegać procedur związanych z obsługą gości w recepcji – wydanie karty pobytu
T11.2 (3) sporządzić dokumentację związaną z procedurą check-in - wypisać kartę pobytu
Umiejętności – uczeń potrafi:
Charakteryzować dokument jakim jest karta pobytu
Przedstawić funkcje oraz znaczenia karty pobytu dla hotelu i gościa
Rozróżniać poszczególne elementy karty pobytu
Wypisać kartę pobytu dla gościa
Zaprojektować kartę pobytu
Współdziałać w grupie.
Cel Wychowawczy
Kształtowanie prawidłowych motywów zachowania.
Zadanie: Kształtowanie umiejętności funkcjonowania w grupie.
Efekt : uczeń potrafi współdziałać z rówieśnikami
Postawy – uczeń potrafi:
pracować indywidualnie
pracować w grupie
pracować w zespole
Metody:
Podające:
pogadanka
objaśnianie
wyjaśnianie
Ćwiczenia praktyczne
Scenka – przypomnienie procedury check- in gościa indywidualnego wraz z poznaną dokumentacją: grafik rezerwacji, karta rejestracyjna.
praca w grupach – określanie elementów karty pobytu
praca w grupach –umiejętność oceny wybranych kart pobytu, umiejętność argumentacji dokonanego wyboru
ćwiczenie indywidualne - wypełnienie karty pobytu
Środki dydaktyczne:
oryginały i kserokopie kart pobytu
ćwiczenia- wypełnienie dokumentu hotelowego – zadanie i karty pobytu
kartki z notatką z lekcji
Typ lekcji: wprowadzająca nowy materiał (pierwsza jednostka lekcyjna)
Formy nauczania (organizacja procesu nauczania):
praca indywidualna
praca grupowa
praca zbiorowa
Kontrola uczniów:
ocena i omówienie przygotowanej scenki z zakresu procedury check- in
aktywność na lekcji
prezentacja wyników pracy w grupie
wykonanie ćwiczenia indywidualnego
Przebieg lekcji / fazy lekcji:
Lp
FAZA LEKCJI
CZAS TRWANIA
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
CZYNNOŚCI UCZNIA
I
WSTĘP
1.
Czynności organizacyjne
ok. 2 min.
Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności i podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji
Zapisanie tematu lekcji
2.
Przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji i nawiązanie do tematu nowej lekcji
ok. 7 min.
Sprawdzenie pracy domowej- przygotowanej scenki z procedurą check – in oraz z uzupełnieniem poznanej dokumentacji.
Zadanie pytań w celu przypomnienia następujących zagadnień:
- Co to jest procedura check-in?
- do czego służy grafik rezerwacji?
- po co hotelowi karta ...