Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Powinności nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 26.03.2013r. § 7 . 1
Rodzaj działań wynikających z rozporządzenia MEN z dnia 26.03.2013r.
Formy realizacji
Termin realizacji
§7. 1. 1
Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
§ 7.1.2
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
Uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
-Aktywny udział w pracach Rady Pedagogicznej.
-Sporządzanie protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej.
2. Udział w pracach Przedmiotowych Zespołów Samokształceniowych i
Wychowawczym w zakresie realizacji potrzeb edukacyjnych ,
wychowawczych i opiekuńczych i aktywizacji uczniów ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi. Opracowanie indywidualnych programów
edukacyjnych IPET i przekazanie nauczycielom wskazówek
terapeutycznych dla poszczególnych uczniów.
3 Współpraca z Samorządem Uczniowskim.
- pomoc w realizacji zadań wynikających z działalności samorządu: opieka nad uczniami podczas dyskotek szkolnych; angażowanie zespołu klasowego do działań w Samorządzie , konkursów, wyborów.
4. Współpraca z Radą Rodziców.
-podejmowanie działań związanych z organizowaniem uroczystości klasowych, wycieczek,
- opieka nad uczniami podczas imprez, uroczystości( choinka szkolna).
-udzielanie pomocy rodzicom uczniów potrzebujących wsparcia,
- stały i systematyczny kontakt z rodzicami (telefoniczny, rozmowy
indywidualne).
5. Współpraca z biblioteką szkolną
-korzystanie z księgozbioru na użytek własny oraz pracy dydaktyczno-
wychowawczej, opiekuńczej,
- współpraca w zakresie wypożyczania książek i podręczników uczniom.
6. Udział w różnych formach pracy szkoły:
- Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych poprzez
sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i
wyjść pozaszkolnych; opieka nad uczniami w czasie lekcji, poza lekcjami;
sprawowanie opieki nad uczniami o specjalnych potrzebach
edukacyjnych z klasy VIc podczas przerw międzylekcyjnych.
- Zachęcanie uczniów do udziału w różnych akcjach i zbiórkach
( makulatury, korków itp.)
- Dbanie o wystrój i estetykę sali lekcyjnej i korytarza –wykonanie i
zmiana gazetek ściennych według okoliczności.
-Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych( zapobieganie
zaległościom będącym przekładnią na słabsze oceny z poszczególnych
przedmiotów- wyrównywanie szans).
- Pomoc w nauce (w formie pozalekcyjnej) w odrabianiu pisemnych
prac domowych oraz uzupełnianiu materiału z powodu nieobecności w
szkole
7. Konsultacje z dyrektorem w zakresie podejmowanych działań:
dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych oraz związanych z
realizacją mojego planu rozwoju.
8. Współpraca pedagogiem szkolnym podczas rozwiązywania problemów
wychowawczych, wsparcia uczniów w problemach natury emocjonalnej i
społecznej.
9. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Płońsku
- porządzenie opinii, wniosku i skierowanie ucznia na badania,
- realizacja zaleceń.
1. Pogłębienie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia
zawodowego.
-Uczestniczenie w szkoleniowych Radach ...