Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Kółko z języka angielskiego
E-Twinning Club
Informacje wstępne:
Kółko z języka angielskiego E-Twinning Club zostało zrealizowane w odpowiedzi na innowację z języka angielskiego, przeprowadzoną w roku szkolnym 2019/2020. Celem innowacji było głównie nawiązanie kontaktu z uczniami anglojęzycznymi i wzmocnienie komunikacji w mowie i piśmie. Cel został zrealizowany poprzez platformę e-twinning. Po zakończeniu innowacji, została przeprowadzona ankieta, w której uczniowie zdecydowanie opowiedzieli się za kontynuacją kółka powadzonego w podobnej formie. Tak więc, kółko z języka angielskiego E-Twinning Club jest odpowiedzią na potrzeby uczniów.
Kółko jest skierowane do uczniów chętnych z klasy 5.
Główne założenia koła
W roku szkolnym 2020/2021 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej przystąpiła do projektu etwinning Language Cafe Online. Projekt skupia 14 nauczycieli, z 9 państw europejskich. Jest to „edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno – komunikacyjnych (TIK) w szkołach europejskich. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy poza granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. ETwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę”.
Cel główny:
Poszerzanie umiejętności językowych oraz rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Cele szczegółowe:
Budowanie motywacji do nauki języka angielskiego i wskazanie jak duże znaczenie ma jego znajomość w dzisiejszym świecie.
Przełamanie barier językowych.
Rozwijanie zainteresowania krajami anglojęzycznymi.
Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe.
Rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.
Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i w zespole.
Plan pracy koła:
Rejestracja uczniów w projekcie.
Autoprezentacja uczniów i stworzenie avatarów.
Przygotowanie logo dla projektu.
Przygotowanie prezentacji o szkole, miejscowości.
Przygotowanie prezentacji z okazji Międzynarodowego Dnia Języków Obcych.
Współpraca w przygotowaniu quizu nt. państw europejskich.
Tworzenie quizów, gier do nauki języka angielskiego poprzez dostępne strony www.
Przesyłanie życzeń okolicznościowych.
Współtworzenie albumów o państwach europejskich, biorących udział w projekcie.
Ewaluacja
Naturalną formą ewaluacji będzie poziom zadowolenia uczniów z własnych dokonań i umiejętności nabytych w czasie zajęć. Poczucie dobrze wykonanej pracy, a także zaangażowanie uczniów, które daje nauczycielowi obraz efektów wspólnej pracy.