Dodaj publikację
Autor
Karolina Zola
Data publikacji
2020-09-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Załącznik zawiera program dodatkowych zajęć z języka angielskiego, bazujący na projekcie etwinning. Podane są cele koła oraz zadania.
 Pobierz (docx, 16,0 KB)

Podgląd treści

Kółko z języka angielskiego

E-Twinning Club

Informacje wstępne:

Kółko z języka angielskiego E-Twinning Club zostało zrealizowane w odpowiedzi na innowację z języka angielskiego, przeprowadzoną w roku szkolnym 2019/2020. Celem innowacji było głównie nawiązanie kontaktu z uczniami anglojęzycznymi i wzmocnienie komunikacji w mowie i piśmie. Cel został zrealizowany poprzez platformę e-twinning. Po zakończeniu innowacji, została przeprowadzona ankieta, w której uczniowie zdecydowanie opowiedzieli się za kontynuacją kółka powadzonego w podobnej formie. Tak więc, kółko z języka angielskiego E-Twinning Club jest odpowiedzią na potrzeby uczniów.

Kółko jest skierowane do uczniów chętnych z klasy 5.

Główne założenia koła

W roku szkolnym 2020/2021 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej przystąpiła do projektu etwinning Language Cafe Online. Projekt skupia 14 nauczycieli, z 9 państw europejskich. Jest to „edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno – komunikacyjnych (TIK) w szkołach europejskich. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy poza granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. ETwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę”.

Cel główny:

Poszerzanie umiejętności językowych oraz rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Cele szczegółowe:

Budowanie motywacji do nauki języka angielskiego i wskazanie jak duże znaczenie ma jego znajomość w dzisiejszym świecie.

Przełamanie barier językowych.

Rozwijanie zainteresowania krajami anglojęzycznymi.

Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe.

Rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.

Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i w zespole.

Plan pracy koła:

Rejestracja uczniów w projekcie.

Autoprezentacja uczniów i stworzenie avatarów.

Przygotowanie logo dla projektu.

Przygotowanie prezentacji o szkole, miejscowości.

Przygotowanie prezentacji z okazji Międzynarodowego Dnia Języków Obcych.

Współpraca w przygotowaniu quizu nt. państw europejskich.

Tworzenie quizów, gier do nauki języka angielskiego poprzez dostępne strony www.

Przesyłanie życzeń okolicznościowych.

Współtworzenie albumów o państwach europejskich, biorących udział w projekcie.

Ewaluacja

Naturalną formą ewaluacji będzie poziom zadowolenia uczniów z własnych dokonań i umiejętności nabytych w czasie zajęć. Poczucie dobrze wykonanej pracy, a także zaangażowanie uczniów, które daje nauczycielowi obraz efektów wspólnej pracy.