Dodaj publikację
Autor
Karolina Zola
Data publikacji
2020-09-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
59

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plik zawiera program kółka, którego celem jest przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego.
 Pobierz (docx, 16,8 KB)

Podgląd treści

Kółko z języka angielskiego

Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty

Kółko prowadzone jest dla chętnych uczniów z klasy 7 i 8, którzy chcą lepiej przygotować się do egzaminu z języka angielskiego; wyrównać swoje braki, doszlifować i utrwalić poznany materiał pod kątem egzaminu ósmoklasisty.

Zajęcia będą odbywać się w każdy poniedziałek, na 7 godzinie lekcyjnej.

Cel główny:

Przygotowanie się do egzaminu ósmoklasisty.

Cele szczegółowe:

Opanowanie umiejętności opisanych w wymaganiach ogólnych w podstawie programowej kształcenia ogólnego:

• Znajomość środków językowych

• Rozumienie wypowiedzi

• Tworzenie wypowiedzi

• Reagowanie na wypowiedzi

• Przetwarzanie wypowiedzi

Wyrównywanie braków i zaległości, wykonywanie dodatkowych ćwiczeń w obszarach, które sprawiają uczniom najwięcej trudności.

Rozwiązywanie przykładowych zadań egzaminacyjnych oraz arkuszy egzaminacyjnych opracowanych przez różne wydawnictwa.

Metody nauczania:

- metoda komunikacyjna;

- metoda bezpośrednia- metoda gramatyczno-tłumaczeniowa;Formy pracy:

Najczęściej stosowane formy to:

Praca indywidualna

Praca w parach/drużynach

Treści nauczania:

Zakres tematyczny - obejmuje wszystkie 14 tematów obowiązujących na egzaminie:

I. W zakresie środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych)

1) człowiek (np. dane personalne, okresy życia, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, rzeczy osobiste, uczucia i emocje, umiejętności i zainteresowania);

2) miejsce zamieszkania (np. dom i jego okolica, pomieszczenia i wyposażenie domu, prace domowe); 3) edukacja (np. szkoła i jej pomieszczenia, przedmioty nauczania, uczenie się, przybory szkolne, oceny szkolne, życie szkoły, zajęcia pozalekcyjne);

4) praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności i obowiązki, miejsce pracy, wybór zawodu);

5) życie prywatne (np. rodzina, znajomi i przyjaciele, czynności życia codziennego, określanie czasu, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości, styl życia, konflikty i problemy);

6) żywienie (np. artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, nawyki żywieniowe, lokale gastronomiczne);

7) zakupy i usługi (np. rodzaje sklepów, towary i ich cechy, sprzedawanie i kupowanie, środki płatnicze, wymiana i zwrot towaru, promocje, korzystanie z usług);

8) podróżowanie i turystyka (np. środki transportu i korzystanie z nich, orientacja w terenie, baza noclegowa, wycieczki, zwiedzanie);

9) kultura (np. dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, tradycje i zwyczaje, media);

10) sport (np. dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, obiekty sportowe, imprezy sportowe, uprawianie sportu);

11) zdrowie (np. tryb życia, samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie);

12) nauka i technika (np. odkrycia naukowe, wynalazki, korzystanie z podstawowych urządzeń technicznych i technologii informacyjno-komunikacyjnych);

13) świat przyrody (np. pogoda, pory roku, rośliny i zwierzęta, krajobraz, zagrożenie i ochrona środowiska naturalnego);

14) życie społeczne (np. wydarzenia i zjawiska społeczne).

II. W zakresie umiejętności opisanych w wymaganiach ogólnych w podstawie programowej kształcenia ogólnego

1) Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi ...