Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Kółko z języka angielskiego
Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty
Kółko prowadzone jest dla chętnych uczniów z klasy 7 i 8, którzy chcą lepiej przygotować się do egzaminu z języka angielskiego; wyrównać swoje braki, doszlifować i utrwalić poznany materiał pod kątem egzaminu ósmoklasisty.
Zajęcia będą odbywać się w każdy poniedziałek, na 7 godzinie lekcyjnej.
Cel główny:
Przygotowanie się do egzaminu ósmoklasisty.
Cele szczegółowe:
Opanowanie umiejętności opisanych w wymaganiach ogólnych w podstawie programowej kształcenia ogólnego:
• Znajomość środków językowych
• Rozumienie wypowiedzi
• Tworzenie wypowiedzi
• Reagowanie na wypowiedzi
• Przetwarzanie wypowiedzi
Wyrównywanie braków i zaległości, wykonywanie dodatkowych ćwiczeń w obszarach, które sprawiają uczniom najwięcej trudności.
Rozwiązywanie przykładowych zadań egzaminacyjnych oraz arkuszy egzaminacyjnych opracowanych przez różne wydawnictwa.
Metody nauczania:
- metoda komunikacyjna;
- metoda bezpośrednia- metoda gramatyczno-tłumaczeniowa;Formy pracy:
Najczęściej stosowane formy to:
Praca indywidualna
Praca w parach/drużynach
Treści nauczania:
Zakres tematyczny - obejmuje wszystkie 14 tematów obowiązujących na egzaminie:
I. W zakresie środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych)
1) człowiek (np. dane personalne, okresy życia, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, rzeczy osobiste, uczucia i emocje, umiejętności i zainteresowania);
2) miejsce zamieszkania (np. dom i jego okolica, pomieszczenia i wyposażenie domu, prace domowe); 3) edukacja (np. szkoła i jej pomieszczenia, przedmioty nauczania, uczenie się, przybory szkolne, oceny szkolne, życie szkoły, zajęcia pozalekcyjne);
4) praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności i obowiązki, miejsce pracy, wybór zawodu);
5) życie prywatne (np. rodzina, znajomi i przyjaciele, czynności życia codziennego, określanie czasu, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości, styl życia, konflikty i problemy);
6) żywienie (np. artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, nawyki żywieniowe, lokale gastronomiczne);
7) zakupy i usługi (np. rodzaje sklepów, towary i ich cechy, sprzedawanie i kupowanie, środki płatnicze, wymiana i zwrot towaru, promocje, korzystanie z usług);
8) podróżowanie i turystyka (np. środki transportu i korzystanie z nich, orientacja w terenie, baza noclegowa, wycieczki, zwiedzanie);
9) kultura (np. dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestnictwo w kulturze, tradycje i zwyczaje, media);
10) sport (np. dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, obiekty sportowe, imprezy sportowe, uprawianie sportu);
11) zdrowie (np. tryb życia, samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie);
12) nauka i technika (np. odkrycia naukowe, wynalazki, korzystanie z podstawowych urządzeń technicznych i technologii informacyjno-komunikacyjnych);
13) świat przyrody (np. pogoda, pory roku, rośliny i zwierzęta, krajobraz, zagrożenie i ochrona środowiska naturalnego);
14) życie społeczne (np. wydarzenia i zjawiska społeczne).
II. W zakresie umiejętności opisanych w wymaganiach ogólnych w podstawie programowej kształcenia ogólnego
1) Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi ...