Dodaj publikację
Autor
Dariusz Kieglerski
Data publikacji
2020-09-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiany konspekt lekcji stanowi realizację zagadnienia programowego z mini piłki ręcznej. Treści scenariusza lekcji dotyczą nauczania techniki podań i chwytów w miejscu i w ruchu. Podany przykład lekcji przeznaczony jest dla klasy IV, może być też wykorzystany w klasach starszych szkoły podstawowej jako doskonalenie techniki podań i chwytów w grze. Prezentowany materiał stanowi typ lekcji służącej zaznajamianiu uczniów z nowym materiałem.
 Pobierz (pdf, 229,4 KB)

Podgląd treści


 temat lekcji: Nauka podań i chwytów w miejscu i w ruchu w mini piłce ręcznej

Konspekt LEKCJI

 poziom nauczania, klasa, liczba jednostek lekcyjnych: szkoła podstawowa, klasa IV, 1 godz. lekcyjna

 cele ogólne zajęć:

- zna technikę podań i chwytów
- zna główne zasady i przepisy w mini piłkę ręczną

 cele szczegółowe zajęć:

- umie wykonać podanie półgórne jednorącz w miejscu i w ruchu
- umie wykonać chwyt piłki oburącz sprzed klatki piersiowej
- kształtuje koordynację wzrokowo – ruchową
- potrafi współpracować w zespole dwójkowym i w grupie
- przestrzega zasad bezpiecznego wykonywania ćwiczeń


 środki dydaktyczne: piłki ręczne, szarfy, obręcze hula-hop

 metody i formy pracy:

pogadanka, pokaz z objaśnieniem, zabawowa, ścisła naśladowcza


 formy pracy:

indywidualna, zespołowa





 przebieg lekcji;

Część lekcji

Czynności nauczyciela

Czynności uczniów

Uwagi

Wstępna






























Nauczyciel poleca ustawienie się na zbiórce w
szeregu, sportowe przywitanie klasy, sprawdza
obecność i gotowość uczniów do zajęć, podaje
temat i cele lekcji, zwraca uwagę na zachowanie
bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń. Motywuje do
zajęć. Omawia przebieg zabawy ożywiającej:
„Pomóż berkowi”. Wyznacza berka.




Nauczyciel poleca wykonanie ćwiczeń
rozciągających i czuwa nad ich poprawnym
wykonaniem.













Nauczyciel dzieląc uczniów na dwie drużyny
wyjaśnia zabawę nawiązującą treścią do tematu
lekcji „ Sztafeta z podawaniem piłki”.

Uczniowie ustawieni na zbiórce wysłuchują
informacji od nauczyciela zapoznając się z
tematem i celami lekcji.
Uczestniczą w zabawie ożywiającej: Wybrany
uczeń będący berkiem z szarfą przewieszoną
przez ramię, stara się dotknąć któregoś z
uciekających, po wyznaczonym polu. Jeżeli
któregoś z nich dotknie wtedy staje się on
również berkiem. Zakłada szarfę i również pełni
rolę berka. Schwytani stają się berkami.

Uczniowie w odległościach ok. 1m od siebie
wykonują ćwiczenia
w truchcie po obwodzie koła:
- krążenia oburącz w przód i w tył,
- krążenia nadgarstków
- wysokie unoszenie kolan (skip A)
- uderzanie piętami o pośladki (skip C)
- przeplatanka w lewą i prawą stronę
- „zbieranie grzybów”
w „rozsypce”:
- opady tułowia (góra, dół),
- skrętoskłony tułowia (prawo, lewo),
„pajacyki”
- krążenia stawu kolanowego,
- krążenia stawu skokowego,

Uczniowie uczestniczą w zabawie.
Każda z drużyn podzielona na dwa zespoły
stojące w rzędzie naprzeciwko siebie w

Podczas
wykonywanych
ćwiczeń zwraca uwagę
na bezpieczeństwo
uczniów.

































Główna

























Nauczyciel wyjaśnia odmianę zabawy „Sztafeta z
podawaniem piłki przez obręcz hula-hop”.






Nauczyciel objaśnia technikę podań jednorącz
półgórnych i chwytów oburącz sprzed klatki
piersiowej w miejscu.
Demonstruje podania i chwyty w parze z
wyznaczonym przez siebie uczniem
Poleca ćwiczącym dobrać się w pary i ustawić się
wzdłuż sali naprzeciwko siebie w odległości 3m i
odległości ok. 1,5m obok siebie.
Daje sygnał do rozpoczęcia zadań.

Nauczyciel omawia i pokazuje kolejne ...