Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Sylwia Mikler
Stanowisko: nauczyciel biologii
Nazwa szkoły: I Liceum Ogólnokształcące im. Antoniego Osuchowskiego w Cieszynie
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2020 r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2023 r.
Podstawa prawna opracowania:
Rozdział 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz. 2215)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574 ze zmianami)
§8 ust. 3 pkt 1 umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się
Lp.
Zadanie
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentowania
1.
Ukończenie form doskonalenia zawodowego z zakresu nowatorskich metod nauczania i stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Udział w kursach, warsztatach, konferencjach dotyczących metodyki nauczania;
Ukończenie form doskonalenia z zakresu wykorzystania technologii w edukacji;
cały okres stażu
zaświadczenia, certyfikaty
2.
Wykorzystywanie w pracy z uczniami różnorodnych metod aktywizujących dostosowanych do celów i tematyki zajęć
Diagnoza potrzeb uczniów, prowadzenie zajęć w oparciu o metody aktywizujące takie jak np.: dyskusja, pogadanka, burza mózgów, mapa mentalna, metoda projektu, praca w parach, różne rodzaje pracy w grupach, praca z tekstem źródłowym, doświadczenia biologiczne, zajęcia w terenie i in.
cały okres stażu
scenariusze zajęć, dokumentacja nadzoru pedagogicznego
3.
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych
Wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych (laptop, projektor, wizualizer, smartfon) oraz aplikacji i programów multimedialnych, nagrań wideo;
Korzystanie z zasobów internetu (strony edukacyjne, wirtualne laboratoria, praca z wykorzystaniem platform np.Google Classroom, Microsoft Teams), w zależności od potrzeb prowadzenie lekcji zdalnych online, wykorzystanie metod kształcenia na odległość
cały okres stażu
scenariusze zajęć, dokumentacja nadzoru pedagogicznego
4.
Wykorzystanie technologii informatycznej do komunikowania się z uczniami, rodzicami, dyrektorem i innymi nauczycielami
Komunikowanie się za pomocą komunikatorów takich jak np. poczta elektroniczna, WhatsApp, Skype, Google Meet i in.;
Prowadzenie dziennika elektronicznego, wykorzystanie dziennika jako podstawowego narzędzia komunikacji;
cały okres stażu
wysłane wiadomości, wpisy w dzienniku
5.
Wykorzystanie narzędzi informatycznych w przygotowaniu się do zajęć, samokształceniu oraz prowadzeniu dokumentacji nauczyciela
Wyszukiwanie w internecie inspiracji do lekcji.;
Udział w webinariach, szkoleniach online;
Wykorzystanie programów komputerowych do przygotowania pomocy dydaktycznych, dyplomów, kart pracy, sprawdzianów, sprawozdań i in.
Korzystanie z internetowych zasobów materiałów dydaktycznych
cały okres stażu
scenariusze zajęć, prowadzona dokumentacja stażu, zaświadczenia, certyfikaty
§8 ust. 3 pkt 2 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem ...