Dodaj publikację
Autor
Sylwia Mikler
Data publikacji
2020-09-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
80

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego (liceum)
 Pobierz (docx, 24,4 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Sylwia Mikler

Stanowisko: nauczyciel biologii

Nazwa szkoły: I Liceum Ogólnokształcące im. Antoniego Osuchowskiego w Cieszynie

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2020 r.

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2023 r.

Podstawa prawna opracowania:

Rozdział 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz. 2215)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574 ze zmianami)

§8 ust. 3 pkt 1 umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się

Lp.

Zadanie

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.

Ukończenie form doskonalenia zawodowego z zakresu nowatorskich metod nauczania i stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Udział w kursach, warsztatach, konferencjach dotyczących metodyki nauczania;

Ukończenie form doskonalenia z zakresu wykorzystania technologii w edukacji;

cały okres stażu

zaświadczenia, certyfikaty

2.

Wykorzystywanie w pracy z uczniami różnorodnych metod aktywizujących dostosowanych do celów i tematyki zajęć

Diagnoza potrzeb uczniów, prowadzenie zajęć w oparciu o metody aktywizujące takie jak np.: dyskusja, pogadanka, burza mózgów, mapa mentalna, metoda projektu, praca w parach, różne rodzaje pracy w grupach, praca z tekstem źródłowym, doświadczenia biologiczne, zajęcia w terenie i in.

cały okres stażu

scenariusze zajęć, dokumentacja nadzoru pedagogicznego

3.

Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych

Wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych (laptop, projektor, wizualizer, smartfon) oraz aplikacji i programów multimedialnych, nagrań wideo;

Korzystanie z zasobów internetu (strony edukacyjne, wirtualne laboratoria, praca z wykorzystaniem platform np.Google Classroom, Microsoft Teams), w zależności od potrzeb prowadzenie lekcji zdalnych online, wykorzystanie metod kształcenia na odległość

cały okres stażu

scenariusze zajęć, dokumentacja nadzoru pedagogicznego

4.

Wykorzystanie technologii informatycznej do komunikowania się z uczniami, rodzicami, dyrektorem i innymi nauczycielami

Komunikowanie się za pomocą komunikatorów takich jak np. poczta elektroniczna, WhatsApp, Skype, Google Meet i in.;

Prowadzenie dziennika elektronicznego, wykorzystanie dziennika jako podstawowego narzędzia komunikacji;

cały okres stażu

wysłane wiadomości, wpisy w dzienniku

5.

Wykorzystanie narzędzi informatycznych w przygotowaniu się do zajęć, samokształceniu oraz prowadzeniu dokumentacji nauczyciela

Wyszukiwanie w internecie inspiracji do lekcji.;

Udział w webinariach, szkoleniach online;

Wykorzystanie programów komputerowych do przygotowania pomocy dydaktycznych, dyplomów, kart pracy, sprawdzianów, sprawozdań i in.

Korzystanie z internetowych zasobów materiałów dydaktycznych

cały okres stażu

scenariusze zajęć, prowadzona dokumentacja stażu, zaświadczenia, certyfikaty

§8 ust. 3 pkt 2 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem ...