Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Barbara Bondar-Suchońska
Nazwa i adres placówki: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Mesznie
Meszno 69
48-385 Otmuchów
Dyrektor: mgr Alicja Śliwińska
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2020 r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2023 r.
Posiadane kwalifikacje:
Uniwersytet Opolski – studia licencjackie na kierunku wychowanie plastyczne na Wydziale Historyczno-Pedagogicznym.
Uniwersytet Opolski – studia magisterskie na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych na wydziale Historyczno-Pedagogicznym.
Studia podyplomowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu na Wydziale Pedagogicznym w zakresie Edukacji elementarnej – wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe – ANDRAGOG Opole.
Studia podyplomowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu na Wydziale Pedagogicznym w zakresie Zarządzania oświatą– ANDRAGOG Opole.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 2215) oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574), ze zmianami z 23 sierpnia 2019 roku (Dz. U. z 2019 r., poz. 1650)
CEL GŁÓWNY:
∙ Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
CEL SZCZEGÓŁOWY:
∙ rozwój osobisty,
∙ zdobywanie wiedzy, umiejętności i doświadczenia zawodowego,
∙ podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych,
∙ realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Lp.
Działania i zadania nauczyciela
Formy realizacji
Termin realizacji
1.
Wykorzystywanie nowatorskich metod
i form pracy.
- Stosowanie aktywizujących oraz innowacyjnych metod pracy: metoda projektu, drama, technika niedokończonych zdań, elementy „bajkoterapii” na zajęciach świetlicowych,
- Organizacja i przygotowanie uczniów do międzyszkolnych konkursów przedmiotowych, artystycznych, akcji, wystąpień itp.,
- Zorganizowanie na korytarzu szkolnym „Galerii” prac plastycznych, wytworów uczniów wykonanych wieloma technikami plastycznymi,
Stworzenie w sali kącików tematycznych – przestrzennych prac technicznych, przyrodniczych, czytelniczych, kącika gier i układanek itp.,
- Organizowanie uroczystości, wycieczek szkolnych, spotkań z ciekawymi ludźmi, z policją, strażą pożarną.
Cały okres stażu
Grudzień, marzec
Zgodnie z harmonogramem
2.
Stosowanie narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
- Opracowanie ogłoszeń, środków dydaktycznych na komputerze w formie wydruków, plakatów, prezentacji medialnych, wykorzystanie pomocy dostępnych na portalach edukacyjnych,
- Organizowanie i prowadzenie zajęć artystycznych, czytelniczych, rozwijających różnorodne zainteresowania z wykorzystaniem rzutnika,
tablicy multimedialnej, komputera,
- Udział w szkoleniach eleraningowych, webinarach, e konferencje.
-Wykorzystanie serwisów, portali edukacyjnych i forów dyskusyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z pracą nauczyciela.
-Wykorzystanie ...