Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
§ 8 ust. 3 pkt. 1
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMAYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
Zadania
Formy i sposoby realizacji
Termin realizacji
Dowody realizacji
1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
▪ Analizowane przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego.
▪ Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
▪ Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronie MEN i portalach edukacyjnych.
▪ Udział w szkoleniu dotyczącym awansu zawodowego.
Na bieżąco
Wrzesień 2020
Na bieżąco
wg harmonogramu szkoleń
Rejestr aktów prawnych
Plan rozwoju zawodowego
Zaświadczenie
2. Wdrożenie procedur awansu zawodowego.
▪ Założenie wniosku o rozpoczęcie stażu
z opracowanym planem rozwoju zawodowego.
▪ Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
▪ Zredagowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
▪ Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
Wrzesień 2020
W czasie trwania stażu
Maj 2023
Czerwiec 2023
Wniosek
Teczka „Awans zawodowy”
Sprawozdanie
Ocena dorobku
3. Ewaluacja własnej pracy.
▪ Przeprowadzenie zajęć w obecności dyrektora, wdrożenie w życie wniosków wynikających z obserwowanych zajęć.
▪ Ewaluacja i samoocena powadzonych zajęć.
▪ Opracowywanie narzędzi badawczych (ankiet ewaluacyjnych).
▪ Autorefleksja i autoanaliza.
Cały okres stażu,
w wyznaczonych termiach
Dokumentacja,
sprawozdania
4. Zastosowanie technologii komputerowej
i informatycznej
w organizacji warsztatu pracy.
▪ Wykorzystane zasobów internetowych w celu poszukiwania nowych przepisów w prawie oświatowym.
▪ Korzystanie z komputera do poszukiwania ciekawych opracowań z zakresu wychowania
i profilaktyki na portalach edukacyjnych.
▪ Użycie komputera do kompleksowego opracowywania dokumentacji stażu.
▪ Opracowywanie materiałów dydaktycznych do pracyz młodzieżą.
▪ Tworzenie materiałów promujących bursę, zamieszczanych na stronie internetowej placówki i na FB.
W czasie trwania stażu
Na bieżąco
Dokumentacja
Notatki własne
Notatki własne
Konspekty
Teczka „Awans zawodowy”
5. Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w pracy opiekuńczo – wychowawczej.
▪ Przygotowanie materiałów dydaktycznych do pracy
z młodzieżą, korzystając z programu Microsoft Word.
▪ Dokonywanie analiz, wykresów ewaluacyjnych za pomocą programu Microsoft Excel.
▪ Tworzenie prezentacji multimedialnych do wykorzystania podczas zajęć, uroczystości, konkursów za pomocą programu Microsoft Power Point,
▪ Korzystanie z programu Picassa do obróbki zdjęć bursowych.
▪ Użycie programu Windows Movie Maker do przygotowania filmu promującego bursę.
▪ Utworzenie komunikatora internetowego Messenger w celu sprawniejszej komunikacji z wychowankami.
▪ Wykorzystanie komputera do pracy wychowawczej prowadzonej na skutek wdrożenia pracy zdalnej w związku z pandemią COVID - 19.
▪ Udostępnienie maila służbowego do lepszej komunikacji z rodzicami/ opiekunami wychowanków.
▪ Koordynowanie spaw związanych z bursowym Wi-Fi
dostępnym dla wychowanków.
Na bieżąco
Scenariusze
Prezentacje
6. Praca z młodzieżą z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych.
▪ wykorzystanie zdolności cyfrowych wychowanków do realizacji filmu promującego bursę.
▪ Zaangażowanie młodzieży do prac na rzecz grupy oraz bursy (przygotowywanie gazetek, gablotek, plakatów, wystaw).
▪ Włączenie wychowanków do realizacji zadań, wynikających z kalendarza imprez bursowych.
Wg potrzeb
Film promocyjny
Plakaty, wystawy ...