Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęcia
przeprowadzonego w grupie dzieci 6 letnich
w obecności nauczycielki Sabiny F.
Temat: „ Szary zajączek – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowo - słuchowej”
Cele ogólne:
- omówienie cech charakterystycznych dotyczących wyglądu zająca;
- wzbogacenie wiadomości na temat życia zwierząt leśnych ( w szczególności zająca);
- kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej wyrazów i zdań;
- rozwijanie ekspresji muzycznej oraz umiejętności wokalnych;
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
- rozwijanie spostrzegawczości oraz sprawności wzrokowej
- rozwijanie wyobraźni oraz kształtowanie sprawności grafomotorycznyh dzieci.
Metody: słowne, oglądowe, praktycznego działania.
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, grupowa.
Środki dydaktyczne: ilustracje przedstawiające zwierzęta leśne, tablica dydaktyczna przedstawiająca rysunki sześciu podobnych zajączków, płyta CD z nagraniem piosenki, pt: „Zające”, nagranie CD z poleceniami do zabawy ruchowo-naśladowczej, kolorowe klocki, rozsypanka literowa dotycząca nazw wybranych zwierzątek leśnych.
Przebieg zajęcia:
Powitanie dzieci:
- witam wszystkie dzieci, które mają dziś dobry humor;
- witam wszystkie dzieci, których imię zaczyna się na literę ( A, G, M itd.);
- witam wszystkie dzieci, co mają na sobie coś w kolorze szarym;
- witam wszystkie dzieci, które czekają na zajączka;
Przedstawienie dzieciom różnych ilustracji przedstawiających zająca – omówienie cech charakterystycznych dla jego wyglądu – zachęcanie do wypowiedzi wszystkich dzieci;
Pogadanka na temat życia zajączków w oparciu o wybrane ilustracje oraz ciekawostki przedstawione przez nauczycielkę;
„Zajączki w lesie” - zabawa ruchowo – inscenizacyjna z wykorzystaniem nagrania CD (wykonywanie poleceń do muzyki, np. skacz jak zajączek, machaj ogonkiem itp.)
Zabawa dydaktyczna „Podobieństwa i różnice” rozwijająca spostrzegawczość – dostrzeganie niewielkich różnic w sześciu obrazkach przedstawiających zajączka.
Układanie zdań na temat zwierzątek leśnych przedstawionych na zdjęciach i obrazkach przez nauczyciela – przeliczanie wyrazów w wypowiedzianych zdaniach. Układanie tyle klocków pod ilustracją, ile wyrazów jest w wypowiedzianym zdaniu;
Rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych z wykorzystaniem utworu muzycznego, pt: „Zające”;
Zabawa dydaktyczna - ułożenie z rozsypanki literowej nazw zwierząt leśnych – globalne czytanie wyrazów oraz dopasowanie do pasujących ilustracji – praca w małych grupach;
Zabawa słowotwórcza – układanie rymów do nazw wybranych zwierząt;
Rysunek plastyczny – rysowanie zająca według poleceń nauczyciela Rozwijanie wyobraźni oraz sprawności grafomotorycznych. Ozdabianie i kolorowanie powstałych rysunków według inwencji twórczych dzieci.
Omówienie zajęcia, podziękowanie za wspólną zabawę.
Realizacja: Anna K.