Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
„DZIEŃ BEZ SKARPETEK” 21.10.2020
Prowadząca: Paulina Niemierska
Miejsce: Przedszkole Lingwistyczne „Dobry Start” w Łodzi
Grupa: „Smerfy” 3-4 latki
Temat: „Dzień bez skarpetek” - wspólne zabawy.
Cele ogólne:
- nazywanie poszczególnych elementów garderoby i dopasowanie ich do odpowiednich części ciała
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- zachęcenie do wspólnej zabawy
- integracja grupy
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- nazywa i wskazuje części ciała i elementy z garderoby,
- odczuwa radość i przyjemność wspólnej zabawy z kolegami i koleżankami z grupy
- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- współdziała w grupie
- dopasowuje skarpetki do pary
- bierze aktywny udział w grach i zabawach
Metody:
- słowne
- czynne
- zabawy
- burza mózgów
Formy pracy:- praca z całą grupą;- praca w małych grupach;- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- piosenka „Wesoły pociąg”
- tamburyno
- plakaty z ubraniami dzieci
- worek ze skarpetkami
- sylwety skarpetek
- woreczki gimnastyczne
Przebieg zajęć:
Powitanie się piosenką „Witam Was”.
Zabawa słowna „Mam na sobie ...”:
Zadaniem dzieci jest dokończyć zdanie w co są ubrani np. „Mam na sobie czerwoną sukienkę”.
Podróż do „Ubraniolandii”:
Dzieci ustawiają się w pociąg do wspólnej podróży przy piosence „Wesoły pociąg” i informuje przez mikrofon, że dzisiaj dzieci odbędą wycieczkę do krainy ubrań.
Pierwsza stacja „Czapeczkowo”:
Pociąg zatrzymuje się, dzieci siadają na dywanie, wspólnie z nauczycielem rozwiązują zagadki.
Miewa daszek z przodu, chociaż to nie domek
Chroni przed słońcem i chłodem, włożona na głowę. (czapka)
3. Druga stacja - „bluzeczkowo:
Dzieci wsiadają do pociągu i ruszają w dalszą podróż przy piosence, pt. „Wesoły pociąg”. Pociąg zatrzymuje się, dzieci siadają na dywanie i słuchają zagadki czytanej przez nauczyciela. „Mają długie lub krótkie rękawy,żeby je samodzielnie ubrać,niezłej trzeba nabrać wprawy.” (bluzka)
4. Trzecia stacja - „spodenkowo”Dzieci wsiadają ponownie do pociągu i ruszają w dalszą podróż przy piosence, pt. „Wesoły pociąg”.Pociąg zatrzymuje się, dzieci siadają na dywanie i słuchają zagadki czytanej przez nauczyciela.„Zawsze będzie Ci wygodnie,
gdy w zimę na nogi włożysz....” (spodnie)
Zabawa z woreczkami „Zbieramy grzybki”:
Zadaniem dzieci jest palcami u nóg złapać woreczki - grzybki i podnieść do góry. Zadanie powtarzamy kilka razy. 6. Czwarta stacja - „skarpetkowo”
Dzieci wsiadają jeszcze raz do pociągu i ruszają w dalszą podróż przy piosence, pt. „Wesoły pociąg”.Pociąg zatrzymuje się, dzieci siadają na dywanie i słuchają zagadki czytanej przez nauczyciela.„Gdy stopy się z zimnazamienić chcą w lód,szybciutko je załóż,a stanie się cud!” (skarpetki)
7. ”Skarpetki do pary” - zadanie polegające na dopasowaniu do siebie takich samych skarpetek. 8. „Skarpetkowy pokaz mody” - Pani Skarpetina przygotowuje czerwony dywan i zaprasza dzieci do ...