Dodaj publikację
Autor
Beata Dobrowolska
Data publikacji
2021-01-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
170

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja - lekcja odwrócona
 Pobierz (docx, 18,7 KB)

Podgląd treści

 Beata Dobrowolska

     Tytuł innowacji:

„Lekcja odwrócona na zajęciach języka angielskiego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych”

2.      Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz. U. Nr. 56 z dnia 15 maja 2002 r., poz. 506 ze zm.).

 

3.      Wstęp:

Przed współczesnym nauczycielem pojawia się potrzeba stworzenia w szkole procesu edukacyjnego w taki sposób, aby uczniowie mogli zaangażować się w uczenie z wykorzystaniem nowych technologii i zasobów portali internetowych. Na tę potrzebę odpowiada TIK, czyli Technologie Informacyjno – Komunikacyjne (z ang. Information and Comunication Technologies (ICT). Pod tym pojęciem szerzej rozumiemy rodzinę technologii przetwarzających, gromadzących i przesyłających informacje w formie elektronicznej. Obecnie Internet stał się ważnym źródłem informacji w każdej dziedzinie naszego życia. Nauczanie języków obcych nie byłoby często możliwe, a z pewnością byłoby mniej atrakcyjne bez użycia komputera i technologii komunikacyjnych. Myślę, że współczesny nauczyciel, nie tylko języka obcego, powinien wykazywać się wiedzą i szeregiem kompetencji, w tym również wiedzą o technologiach informacyjnych i komunikacyjnych oraz szeroko rozumianą kompetencją medialną.

Wykorzystanie technologii komunikacyjnych i informacyjnych (TIK) do celów dydaktycznych jest jednym z głównych celów i zadań polityki językowej Rady Europy, sformułowanych w Europejskim systemie opisu kształcenia językowego. Tak więc jednym ze wspólnych celów nauczania języka obcego jest umiejętne, krytyczne oraz refleksyjne wykorzystanie potencjału technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Pomysł zaproponowanej przeze mnie innowacji powstał w odpowiedzi na wymienione wyżej potrzeby współczesnej edukacji. Jej głównym celem jest zaciekawienie ucznia lekcją języka obcego, a co za tym idzie poprawienie efektywności uczenia się. Poznanie nowych narzędzi, dzięki którym mogę zaprojektować pomoce dydaktyczne i zrealizować własne innowacyjne pomysły prowadzenia zajęć lekcyjnych daje mi nieograniczone możliwości, dlatego też podczas lekcji odwróconej będę przygotowywać zadania wykorzystujące TIK. Korzystanie z nowoczesnych technologii to dobra droga wprowadzenia młodego człowieka do społeczeństwa informacyjnego, a jednocześnie zachęca do samodzielnej nauki języka angielskiego. Jestem przekonana, że przyczyni się to do rozwijania kreatywności uczniów oraz ich motywowania, a sam proces edukacyjny uczyni bardziej atrakcyjnym, otwartym i nowoczesnym, a przez to bardziej efektywnym.

 

4.      Zasady innowacji

4.1.   Warunki realizacji innowacji:

Autor innowacji: mgr  Beata Dobrowolska

Wykształcenie: wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym

Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany

Czas realizacji: lata 2019/2020,

Początek: 1 września 2019 r., zakończenie:15 czerwca 2020 r.

Miejsce innowacji: Zespół Szkolno- Przedszkolny nr 2 w Wałbrzychu

Adresat innowacji: uczniowie kl.VI A,B

Rodzaj innowacji: metodyczna

4.2.   Założenia ...