Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy wychowawcy klasy Va w roku szkolnym 2020/2021
|Miesiąc |Tematy i zagadnienia |Cele i zadania wychowawcze |
|Wrzesień |1. Wybory do samorządu klasowego, prawa i |rozumienie znaczenia praw i obowiązków ucznia |
| |obowiązki ucznia. |kształtowanie postawy obywatelskiej |
| |2. Sprzątanie świata. |Udział w akcji ,,Sprzątanie Świata” |
| | |uwrażliwienie na stan czystości w otoczeniu |
| | |współodpowiedzialność za stan środowiska naturalnego |
| |3. Jak być dobrym zespołem? |zapoznanie z zasadami funkcjonowania w szkole, |
| | |rozumienie potrzeby dobrego zachowania w grupie. |
| |4. Przyjaźń a koleżeństwo. |rozumienie różnicy między przyjaźnią, a koleżeństwem, |
| | |rozumienie potrzeby przyjaźni w życiu każdego człowieka. |
|Październik |1. Jak uczyć się efektywnie? |wdrażanie do systematycznej i efektywnej pracy według jednolitego |
| | |systemu motywowania do nauki, |
| |2. Zawód – nauczyciel. |przestrzeganie zasad wymiany opinii i kultury dyskusji, |
| |3. Lokalne miejsca pamięci narodowej. |wyrażanie szacunku do symboli i tradycji narodowych własnych i cudzych, |
| |4. Najważniejszy dokument szkolny - Statut |znajomość praw zawartych w Statucie, |
| | |znajomość postępowania, aby było ono zgodne ze statutem |
|Listopad |1. Jakie znaczenie miało dla Polski |wyrażanie szacunku do symboli i tradycji narodowych własnych i |
| |odzyskanie niepodległości 11 listopada 1918 |cudzych, |
| |r. | |
| |2. Dzień Patrona Szkoły Kornela |przybliżenie sylwetki patrona szkoły; |
| |Makuszyńskiego |rozbudzanie zainteresowania literaturą dla dzieci i młodzieży; |
| | |doskonalenie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy; |
| |3. Jak pomóc w niebezpieczeństwie? |określenie sytuacji niebezpiecznej, |
| | |dostrzeżenie skutków niebezpiecznych sytuacji. |
| |4. Moje zainteresowania. |prezentacja zainteresowań uczniów, |
| | |grupowanie rodzajów zainteresowań , |
| | |znaczenie hobby w życiu człowieka. |
|Grudzień |Muszę, czy chcę się uczyć i dlaczego? |wyjaśnienie znaczenia słów musieć i chcieć, |
| | |dla kogo i dla czego uczeń uczy się? |
| |Jak pokonać trudności w nauce? |uświadomienie, że nauka jest pracą ucznia, |
| | |organizacja czasu dnia, |
| | |wewnętrzne i zewnętrzne trudności w nauce. |
| |3. Wigilia – podtrzymujemy tradycje |wyrażanie szacunek dla tradycji i symboli narodowych i religijnych |
| |świąteczne. |własnych |
| | |i cudzych, |
| | |sprawne współdziałanie |
| | |z innymi na terenie klasy, szkoły i poza nią. |
|Styczeń |Oceniamy własne zachowanie oraz zachowanie |uświadomienie znaczenia samooceny oraz obiektywnej oceny innych. |
| |innych. | |
| |Dlaczego należy unikać nudy – zagrożenia w |dba o własne zdrowie, unika zagrożeń związanych z uzależnieniami, |
| |czasie ferii. | |
|Luty |Zachowanie w szkole i poza nią. |uświadomienie przyczyn negatywnego i pozytywnego zachowania uczniów . |
| |Kochaj bliźniego jak siebie samego. |poszanowanie uczucia miłości, |
| | |analiza reakcji pozytywnych i negatywnych, |
| |Higiena mojego ciała i umysłu. |objaśnienie czym jest higiena, |
| | |wyjaśnienie skutków braku higieny. |
| |Dlaczego nałogi są szkodliwe? |objaśnienie, czym są nałogi oraz skutki ich zażywania, |
|Marzec |Czy potrafię być asertywny? |uczeń jest taktowny i kulturalny w stosunku do innych, |
| | |potrafi słuchać opinii innych i cierpliwie poszukać rozwiązań o ...