Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Efektywnie i innowacyjnie, a do tego online!
Nauczanie online nie jest łatwe. Uczniowie szybko się demotywują, rozpraszają, ukryci pod ikonkami z inicjałami, dryfują gdzieś daleko w rozległych przestrzeniach internetu. Jak nawiązać z nimi kontakt, zmotywować, zachęcić do pracy i wreszcie jak sprawdzić czy nastąpił słynny przyrost wiedzy?
Co możemy zrobić my jako nauczyciele, żeby jakoś się przebić przez barierę monitorów, zasięgów, wadliwych słuchawek i mikrofonów?
Ja znalazłam na to sposób z aplikacją Lingos. Początki nie były najłatwiejsze, trzeba było założyć klasy, wysłać uczniom loginy i hasła, odpowiedzieć na dziesiątki maili od rodziców i wciąż cierpliwie ustawiać nowe dane , bo hasło ,,nie działa” lub zostało zapomniane.
Było warto! Uczniowie szybko polubili pracę z programem, który zapewnia im rozliczne atrakcje. Wykonując poszczególne lekcje, zdobywają odznaki, biorą udział w wyzwaniach i maratonach i z dumą opowiadają o swoich osiągnięciach!
W trakcie pracy nad kolejnymi rozdziałami z podręcznika wysyłam uczniom zestawy słów przypisane do danej klasy. Uczniowie utrwalają słówka, wykonując lekcje. Mają możliwość wykonania od 1 do 5 lekcji dziennie, z których każda trwa 10 minut.
Pracują samodzielnie, we własnym tempie, zgodnie ze swoimi preferencjami. Co niezwykle istotne, aplikacja gwarantuje zapamiętanie wszystkich przydzielonych uczniom słówek, gdyż wykorzystuje inteligentny system powtórek oparty na krzywej zapominania.
Lingos na podstawie odpowiedzi uczniów ( ich poprawności i liczby wykonanych lekcji w aplikacji) tworzy indywidualny profil nauki każdego ucznia i dostosowuje tempo powtórek do każdego z nich osobno. Aplikacja jest darmowym narzędziem wspomagającym naukę języków obcych.
W panelu nauczyciela widać zaangażowanie poszczególnych uczniów, jak często pracują w aplikacji, jakie są ich postępy, które słowa sprawiają im trudności. Dlatego narzędzie to doskonale sprawdza się podczas nauki zdalnej, gdyż umożliwia nauczycielowi monitorowanie systematyczności, postępów uczniów na odległość oraz motywowanie uczniów do dalszej pracy. Ja doceniam systematyczną pracę stawiając 5 i 6.
Wraz ze słówkiem uczniowie uczą się również jego wymowy oraz poznają praktyczne zastosowanie w przykładowych zdaniach. Niezwykle łatwo jest przeprowadzić test z danej grupy słówek, co również sprawdza się podczas nauki zdalnej czy hybrydowej.
Jako nauczyciel języka angielskiego jestem zachwycona pracą z Lingosem. Narzędzie to poznałam już podczas pierwszego lockdownu na jednym z webinariów dla nauczycieli. Wprowadziłam w kilku klasach i byłam na tyle zadowolona z efektów, że zdecydowałam się na kontynuację, a także rozszerzenie użycia aplikacji w praktycznie wszystkich klasach, w których uczę. Zdecydowałam się również na wprowadzenie Lingosa jako innowacji w szkole. W bieżącym roku szkolnym pracę z aplikacją rozpoczęłam już we wrześniu. Uczniowie, którzy przebywali na kwarantannie lub ...