Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Prowadzący: Arkadiusz Podlaski
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Zadanie główne (temat): Doskonalenie odbić sposobem oburącz górnym i dolnym w piłce siatkowej
Klasa: VIb dz
Data: 25.09.2020 r.
Cele:
1. Postawy (usamodzielnienie ucznia):
- uczeń chętnie uczestniczy w zajęciach
- uczeń przestrzega zasad bezpieczeństwa, zdrowego współzawodnictwa i rywalizacji.
2. Wiadomości – uczeń:
- rozumie podstawowe procesy fizjologiczne zachodzące w organizmie człowieka podczas wysiłku fizycznego
- wie jak ważny dla zdrowia jest ruch
- zna zasady współzawodnictwa
3. Umiejętności – uczeń potrafi:
- uczeń potrafi zmierzyć się z zadaniami stawianymi dla niego i jego drużyny
- uczeń potrafi poprawnie wykonać zlecone mu zadanie
4. Zdolności motoryczne – uczeń
- uczeń wzmocni siłę mięśni
- uczeń doskonali zwinność i szybkość
Metody realizacji zadań ruchowych:
Zadaniowa, zadaniowo – ścisła, zabawowo- klasyczna,
Formy organizacyjne:
Szereg, luźna gromada, rząd,
Środki dydaktyczne (pomoce, sprzęt)
Woreczki, pachołki, hula-hop, stoper
Tok lekcji
Nazwa i opis ćwiczenia lub zabawy
Dozowanie
Metody i formy organizacyjne
Wskazówki organizacyjno-metodyczne
I Część wstępna
Czynności organizacyjno-porządkowe
Zabawa ożywiająca
Ćwiczenia ogólnorozwojowe z piłkami
Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności podanie zadania,
„Berek murarz”
Ustawienie pod ścianą, na sygnał uciekający muszą przebiec przez określone miejsce, berek jest „murarzem”. Próbuje złapać przebiegających. Złapany siada zawężając miejsce do przebiegnięcia.
W marszu:
- krążenia ramion w przód i w tył
- co 3 krok przysiad i wyskok
- co 3 krok skłon, dotknięcie piłką podłoża
- co 3 krok wznos nogi wyprostowanej do piłki trzymanej w wyprostowanych rękach
W truchcie:
- krążenie piłką wokół bioder w prawą i lewą stronę
- podrzut piłki i chwyt w najwyższym punkcie
- skip a
- skip c
- toczenie piłki po podłożu
Ćwiczenia według inwencji uczniów
3 min
3 min
4 min
5 min
M: pogadanka
F: szereg
M: zabawowo- klasyczna
F: luźna gromada
M: zadaniowa
F: szereg
M: zadaniowa
F: koło
Zbiórka uczniów w szeregu, odliczenie do dwóch (do kolejnych zabaw); wyznaczenie dyżurnych.
Prowadzący wyznacza berka i czuwa nad bezpieczeństwem zabawy. Pozostałe osoby ustawione w luźnej gromadce na sali.
Prowadzący objaśnia i pokazuje ćwiczenia
Każda osoba pokazuje ćwiczenie dla całej grupy
II Część Główna
Ćwiczący w przysiadzie, przed każdym piłka. Układanie rąk na piłce, dopasowując je do owalnego kształtu piłki. Następnie każdy wstaje unosząc piłkę w tym uchwycie na wysokość głowy
Każdy ćwiczący ma piłkę, którą wyrzuca oburącz w górę nieco przed siebie z pozycji o ugiętych kończynach dolnych i rękach ułożonych jak do przyjęcia. Po opadnięciu piłki i odbiciu się od podłoża stara się podejść pod piłkę i przyjąć ją na ułożone dłonie
Odbicia piłki indywidualnie sposobem górnym z utrudnieniem wykonywanym po każdym odbiciu ...