Dodaj publikację
Autor
Ewa Bielecka
Data publikacji
2021-01-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
42

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęcia integracyjnego z udziałem rodziców z zastosowaniem Metody Ruchu Rozwijającego Doroty Dziamskiej.
 Pobierz (doc, 45,0 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ ZAJĘCIA INTEGRACYJNEGO Z UDZIAŁEM RODZICÓW

Temat: „Wiosenna łąka” – kompozycja przestrzenna z zastosowaniem metody edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej.
Opracowała: Ewa Bielecka
Uczestnicy: dzieci 5 latki i rodzice.

Cele:
zapoznane rodziców z metodą edukacja przez ruch wg koncepcji Doroty Dziamskiej i sposobami wykorzystania jej w pracy z dziećmi
integrowanie środowiska rodzinnego z przedszkolem
zacieśnianie więzi między rodzicami, dziećmi i nauczycielami
rozwijanie koordynacji ruchowej, słuchowej, wzrokowej, usprawnienie motoryki dzieci
dostarczanie radości i przyjemności ze wspólnie wykonywanych zadań
dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami, emocjami związanymi z wykonanymi pracami.

Metody:

czynna: ćwiczenia i zadania stawiane dziecku poprzez samodzielne doświadczenie

słowna: objaśnienia i instrukcje,

oglądowa: demonstracja, prezentacja multimedialna

Formy pracy:

indywidualna

zespołowa

grupowa

Pomoce:
na każdy stół: kleje, nożyce, taśma malarska,arkusze szarego papieru, kredki pastele, masguma, kartki w formacie A3, w kolorach dobranych do rodzaju wykonywanej pracy, kolorowe koła do origami, wzory zwierząt (żaba, biedronka, motyl, zajączek) wykonane techniką origami, stoliki pomocnicze, parawan, tablica interaktywna, prezentacja multimedialna, płyta „Aktywne formy muzyczne”, płyta „Tańce integracyjne z grupą” cz. II poz.1.

I. CZĘŚĆ - Spotkanie z udziałem rodziców:

Wykonanie wizytówek- przywitanie się zabawą pt. „Gość”- wg pedagogiki zabawy „Tańce integracyjne z grupą” cz. II poz.1.

Prezentacja multimedialna z wykorzystaniem tablicy interaktywnej na temat „Struktura metodyczna systemu edukacja przez ruch wg koncepcji Doroty Dziamskiej”. Omówienie metody i sposobów zastosowania jej w pracy z dziećmi.

Omówienie poszczególnych etapów wykonania pracy pt. „Wiosenna łąka” z zastosowaniem metody edukacja przez ruch.

II. CZĘŚĆ – Wykonanie przez rodziców i dzieci pracy zespołowej pt. „Wiosenna łąka”- z zastosowaniem metody edukacja przez ruch wg koncepcji Doroty Dziamskiej.

Wprowadzenie do tematu - zagadka dla dzieci:

Zielony dywan,
na nim kwiatów tyle.
Piją z nich nektar
pszczoły, osy i motyle. (łąka)

Zapoznanie z tematem zajęcia.

Dzisiaj wykonamy wiosenną łąkę. Czeka nas dużo pracy i zabawy, dlatego zaprosiłam waszych rodziców żeby z nami się pobawili i jednocześnie nam pomogli.

3. Wykonanie poszczególnych elementów wiosennej łąki – praca zespołowa:

Trawa – kreślenie rytmicznych pionowych kresek
Melodia skoczna: Aktywne formy muzyczne poz. 9.
Pomoce: arkusze szarego papieru przyklejone taśmą do stolików, kredki w różnych odcieniach zieleni, kolorowe koła dla każdego dziecka do wykonania żaby, biedronki, motyla, zajączka techniką origami, klej.

Demonstracja nauczyciela: rysowanie kresek pionowych w powietrzu bez muzyki, następnie z muzyką, rysowanie kresek pionowych na kartce w rytm muzyki.

Praca rodziców i dzieci:
Na wstępie wszyscy rysują pionowe kreski przy muzyce w powietrzu. Następnie dzieci z rodzicami chodzą rytmicznie wokół stolików kreślą pionowe kreski na wypowiadane przez nauczyciela słowo „hop ...