Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PÓŁROCZNA OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY III
Imię i nazwisko…………………………………… rok szkolny………………
I Umiejętności polonistyczne
1. Mówienie i słuchanie:
wypowiada się chętnie, wypowiedzi są bogate, wielozdaniowe, poprawne gramatycznie;
odpowiada na pytania prostymi zdaniami, dość chętnie;
na pytania odpowiada niechętnie, rzadko zgłasza się sam do odpowiedzi, wypowiada się pojedynczymi zdaniami;
słucha uważnie; zdarza mu się nie słuchać wypowiedzi innych osób; często należy przywoływać jego uwagę, jest mało uważny.
2. Czytanie
* głośne:
czyta poprawnie, wyraziście, ładnie intonując;
czyta w dobrym tempie, popełnia drobne błędy;
czyta wolno, popełnia niewielkie błędy;
czyta wolno, pomaga sobie dzieląc wyrazy na sylaby, czasem głoskuje, przekręca wyrazy.
* ciche ze zrozumieniem:
świetnie rozumie teksty i polecenia czytane cicho; bezbłędnie wykonuje polecenia do tekstów;
dobrze rozumie teksty i polecenia czytane cicho; dość poprawnie wykonuje polecenia;
ma trudności z rozumieniem tekstów i poleceń czytanych cicho; zazwyczaj niepoprawnie wykonuje polecenia.
3. Pismo:
kształtne, staranne; estetycznie prowadzi zeszyt;
dość czytelne i kształtne; dość starannie prowadzi zeszyt;
mało staranne, kształt liter nieprawidłowy; niestarannie prowadzi zeszyt;
tempo pisania: bardzo szybkie, przeciętne, wolne, nie nadąża z przepisywaniem tekstów.
4. Umiejętności ortograficzne:
pisanie ze słuchu: bezbłędne, prawie bezbłędne, nieliczne błędy, liczne błędy, gubi wyrazy, nie nadąża z pisaniem tekstów.
5. Umiejętności gramatyczne:
samodzielnie i poprawnie buduje zdania, rozpoznaje ich rodzaje, umie wskazać w nich
rzeczownik, przymiotnik i czasownik (określić czas, odróżnić formę osobową i nieosobową)
buduje zdania, rozpoznaje ich rodzaje, wskazuje rzeczownik, przymiotnik i czasownik (określić czas, odróżnić formę osobową i nieosobową) z niewielką pomocą nauczyciela;
wymaga stałej pomocy w ćwiczeniach gramatycznych.
6. Wypowiedzi pisemne:
rozwinięte, wielozdaniowe, bogate w treść; umie zastosować różne formy wypowiedzi pisemnej; bezbłędne pod względem gramatycznym i ortograficznym;
krótkie, zdania proste; wypowiedź spójna, rzeczowa; dość poprawne ortograficznie i gramatycznie;
chaotyczne, nieprzemyślane: zdania luźne, niepowiązane ze sobą: liczne błędy gramatyczne i ortograficzne.
II Umiejętności matematyczne
Biegle wykonuje cztery działania w zakresie 100; opanował(a) algorytm dodawania i odejmowania pisemnego; samodzielnie rozwiązuje zadania tekstowe; często wykonuje zadania dodatkowe.
Wykonuje cztery działania w zakresie 100 z drobnymi błędami; dość dobrze opanował(a) algorytm dodawania i odejmowania pisemnego; przy rozwiązywaniu zadań z treścią potrzebuje niewielkiej pomocy nauczyciela.
Działa w oparciu o konkrety; słabo opanował(a) algorytm dodawania i odejmowania pisemnego; zadań samodzielnie nie wykonuje, wymaga stałej pomocy nauczyciela.
III Umiejętności przyrodnicze
Przejawia szczególne zainteresowanie światem przyrody i umiejętnie prezentuje zdobyta wiedzę.
Interesuje się światem przyrody, a zdobytą wiedzę prezentuje po uzyskaniu dodatkowych pytań.
Wykazuje niewielkie zainteresowanie światem przyrody, słabo orientuje się w otaczającej rzeczywistości, mało umiejętnie prezentuje zdobyta ...