Dodaj publikację
Autor
Maria Węcławek
Data publikacji
2021-02-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
190

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ocena do zaznaczania przez podkreślenie wyrażenia
 Pobierz (docx, 18,2 KB)

Podgląd treści

PÓŁROCZNA OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY III

Imię i nazwisko…………………………………… rok szkolny………………

I Umiejętności polonistyczne

1. Mówienie i słuchanie:

wypowiada się chętnie, wypowiedzi są bogate, wielozdaniowe, poprawne gramatycznie;

odpowiada na pytania prostymi zdaniami, dość chętnie;

na pytania odpowiada niechętnie, rzadko zgłasza się sam do odpowiedzi, wypowiada się pojedynczymi zdaniami;

słucha uważnie; zdarza mu się nie słuchać wypowiedzi innych osób; często należy przywoływać jego uwagę, jest mało uważny.

2. Czytanie

* głośne:

czyta poprawnie, wyraziście, ładnie intonując;

czyta w dobrym tempie, popełnia drobne błędy;

czyta wolno, popełnia niewielkie błędy;

czyta wolno, pomaga sobie dzieląc wyrazy na sylaby, czasem głoskuje, przekręca wyrazy.

* ciche ze zrozumieniem:

świetnie rozumie teksty i polecenia czytane cicho; bezbłędnie wykonuje polecenia do tekstów;

dobrze rozumie teksty i polecenia czytane cicho; dość poprawnie wykonuje polecenia;

ma trudności z rozumieniem tekstów i poleceń czytanych cicho; zazwyczaj niepoprawnie wykonuje polecenia.

3. Pismo:

kształtne, staranne; estetycznie prowadzi zeszyt;

dość czytelne i kształtne; dość starannie prowadzi zeszyt;

mało staranne, kształt liter nieprawidłowy; niestarannie prowadzi zeszyt;

tempo pisania: bardzo szybkie, przeciętne, wolne, nie nadąża z przepisywaniem tekstów.

4. Umiejętności ortograficzne:

pisanie ze słuchu: bezbłędne, prawie bezbłędne, nieliczne błędy, liczne błędy, gubi wyrazy, nie nadąża z pisaniem tekstów.

5. Umiejętności gramatyczne:

samodzielnie i poprawnie buduje zdania, rozpoznaje ich rodzaje, umie wskazać w nich

rzeczownik, przymiotnik i czasownik (określić czas, odróżnić formę osobową i nieosobową)

buduje zdania, rozpoznaje ich rodzaje, wskazuje rzeczownik, przymiotnik i czasownik (określić czas, odróżnić formę osobową i nieosobową) z niewielką pomocą nauczyciela;

wymaga stałej pomocy w ćwiczeniach gramatycznych.

6. Wypowiedzi pisemne:

rozwinięte, wielozdaniowe, bogate w treść; umie zastosować różne formy wypowiedzi pisemnej; bezbłędne pod względem gramatycznym i ortograficznym;

krótkie, zdania proste; wypowiedź spójna, rzeczowa; dość poprawne ortograficznie i gramatycznie;

chaotyczne, nieprzemyślane: zdania luźne, niepowiązane ze sobą: liczne błędy gramatyczne i ortograficzne.

II Umiejętności matematyczne

Biegle wykonuje cztery działania w zakresie 100; opanował(a) algorytm dodawania i odejmowania pisemnego; samodzielnie rozwiązuje zadania tekstowe; często wykonuje zadania dodatkowe.

Wykonuje cztery działania w zakresie 100 z drobnymi błędami; dość dobrze opanował(a) algorytm dodawania i odejmowania pisemnego; przy rozwiązywaniu zadań z treścią potrzebuje niewielkiej pomocy nauczyciela.

Działa w oparciu o konkrety; słabo opanował(a) algorytm dodawania i odejmowania pisemnego; zadań samodzielnie nie wykonuje, wymaga stałej pomocy nauczyciela.

III Umiejętności przyrodnicze

Przejawia szczególne zainteresowanie światem przyrody i umiejętnie prezentuje zdobyta wiedzę.

Interesuje się światem przyrody, a zdobytą wiedzę prezentuje po uzyskaniu dodatkowych pytań.

Wykazuje niewielkie zainteresowanie światem przyrody, słabo orientuje się w otaczającej rzeczywistości, mało umiejętnie prezentuje zdobyta ...