Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Anna Natalia Kukuła-Ogonowska
Kwalifikacje: licencjat i magister w zakresie pedagogiki wczesnej edukacji;
Studia podyplomowe w zakresie: Autyzm, pokrewne zaburzenia rozwoju i
oligofrenopedagogika – edukacja i terapia;
Studia podyplomowe w zakresie: Zarządzanie w oświacie;
Nazwa i adres placówki: Przedszkole „Bajka”
ul. Wodociągowa 15
11-500 Giżycko
Dyrektor: Przemysław Prokopowicz
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2020 r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2023 r.
CEL GŁÓWNY:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej;
Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz przedszkola i umiejętność dzielenia się nim;
Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych;
Osobisty rozwój;
Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz. 967 z późn. zm.)
Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574 z późn. zm.)
§ 8 ust. 3 pkt. 1
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
Lp.
Działania i zadania
nauczyciela
Formy realizacji
Termin realizacji
Uwagi o realizacji
1.
2.
3.
4.
5.
Stosowanie nowoczesnych metod i form pracy
Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej
Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej z poszanowaniem praw autorskich
Prowadzenie strony internetowej przedszkola
Udział w różnych formach doskonalenia i stosowanie wiedzy oraz umiejętności w celu wzbogacenia warsztatu pracy
Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych: metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss, ruchu rozwijającego Weroniki Sherbone, metoda twórczego ruchu Carla Orffa, metoda gimnastyki twórczej Rudolfa Labana, gry dydaktyczne, metoda prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, el. met. Dobrego Startu, el. metody projektu, metoda Osborna - burza mózgów, burza pytań, mapa mentalna, portfolio (np. zielnik), drama, metoda ewaluacyjna, fabuła z kubka, grupy zadaniowe, linia czasu, wspólne rysowanie, symulacje, metody badawcze, pedagogika zabawy itp.
Zorganizowanie kącików tematycznych w sali: czytelniczego, konstrukcyjnego, plastycznego, przyrodniczego, fryzjerskiego, sklepiku itp.
Rozwijanie zdolności muzycznych, plastycznych, recytatorskich i tanecznych dzieci poprzez udział w konkursach plastycznych o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim, olimpiadach sportowych i przeglądach piosenki, tanecznych, teatralnych oraz recytatorskich.
Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej, przedszkolnej i portali internetowych.
Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych (karty pracy, karty obrazkowe do zabaw, obrazkowy plan dnia ...