Dodaj publikację
Autor
Paulina Bralewska
Data publikacji
2021-02-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
26

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt edukacyjny ,,Wakacje moich marzeń" dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym
 Pobierz (docx, 102,4 KB)

Podgląd treści

Projekt edukacyjny

,,Wakacje moich marzeń”

dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.

Opracowała:

Paulina Bralewska

Projekt edukacyjny ,,Wakacje moich marzeń ” powstał z myślą o dzieciach, które mają marzenia, chcą odkrywać nowe, niesamowite, nieznane dotąd miejsca. Projekt ma na celu zainteresować dzieci kulturą innych państw, pokazać im to, co w nich najcenniejsze, zachęcić do spędzania wakacji zagranicą, a także wyrobić umiejętności właściwego planowania czasu. Ze względów finansowych, ze względu na obostrzenia związane z covid- 19 oraz ze względu na deficyty rozwojowe nie każdy może pozwolić sobie na takie wyjazdy. Głównym mottem naszego projektu będzie cytat ,,Jeśli potrafisz o czymś marzyć, potrafisz także tego dokonać…”. Włożymy wszelakich starań, aby każdy uczestnik projektu chociaż przez chwilę poczuł się tak, jakby jego marzenia się spełniły- tańczyłby w rytmie hiszpańskich piosenek, kąpałby się w błękitne wodzie, zajadał włoską pizzę, czy robił sobie zdjęcia na tle Wieży Eiffla.

W projekcie biorą udział uczniowie :

klasy 7u z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ( 8 uczniów)

Główne cele projektu:

poznanie symboli narodowych, położenia geograficznego, kultury i atrakcji turystycznych wybranych krajów

kształtowanie szacunku dla innych narodowości

Szczegółowe cele projektu:

uczeń potrafi rozpoznać flagę danego państwa

uczeń potrafi podać przynajmniej 2 charakterystyczne cechy danego państwa

uczeń potrafi rozpoznać kontur mapy danego kraju

uczeń jest w stanie w kreatywny sposób wykonać prace plastyczne

uczeń z zaangażowaniem, w ciszy i spokoju ogląda prezentacje/filmiki o danym kraju

uczeń potrafi wskazać kraj, który podoba mu się najbardziej i uzasadnić swoją wypowiedź

Metody pracy:

burza mózgów

elementy muzykoterapii

papieroplastyka

praktycznego działania

mimowolnej obserwacji

pogadanka

Formy pracy:

indywidualna

grupowa

Czas trwania projektu:

6 spotkań cyklicznych odbywających się 2 razy w tygodniu ( poniedziałki i piątki) na ósmej godzinie lekcyjnej 15.35-16.20 Zajęcia realizowane są na ,,Zajęciach z kreatywności”.Realizacja projektu: 14.09.2020 r.-2.10.2020 r.

14 września 2020 r.- Włochy

18 września 2020 2020 r.- Francja

21 września 2020 2020 r.- Egipt

25 września 2020 2020 r.- Kenia

28 września 2020 r.- Hiszpania

2 października 2020 r.- zajęcia podsumowujące

Organizacja działań:

Przywitanie uczniów przez nauczyciela.

Przedstawienie uczniom tematu zajęć, czyli kraju, który będzie aktualnie omawiany.

Zajęcia prowadzone są przez pomysłodawcę projektu.

Każde spotkanie trwa 60 min ( druga godzina lekcyjna+ 15 min trzeciej godziny lekcyjnej)

5) Środki dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia zajęć: laptop, prezentacja lub krótki filmik o danym kraju, rzutnik lub telewizor do wyświetlania prezentacji, piosenki charakterystyczne dla danego kraju, kontury map krajów, karteczki z nazwami stolic, karty pracy/łamigłówki ...