Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt edukacyjny z doradztwa zawodowego,,Kim zostanę w przyszłości?”
Projekt powstał z myślą o zbliżeniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym do środowiska pracy uwzględniając ich możliwości psychofizyczne. Projekt będzie realizowany w kl. 5u, 6u oraz w klasie 7-8 u.
Cele ogólne:
Zapoznanie uczniów z wybranymi zawodami;
kształtowanie postawy pracy i motywacji do działania;
pobudzanie i rozwijanie zainteresowań uczniów.
Cele szczegółowe:
uczeń potrafi określić co lubi robić i w czym jest dobry;
uczeń tworzy własne portfolio rysując lub wycinając z gazet;
uczeń wie co to jest praca i w jakim celu jest wykonywana;
uczeń zna wybrane zawody i obowiązki z nimi związane;
uczeń podejmuje czynności w symulacji pracy z wybranych zawodów, np. kucharz, ogrodnik itp.
Metody pracy:
obserwacja
pogadanka
praktycznego działania
zabawowa
papieroplastyka
Formy pracy:
indywidualna
grupowa
Czas realizacji projektu:
projekt będzie realizowany w roku szkolnym 2019/2020 1 h tygodniowo na lekcji Funkcjonowanie osobiste i społeczne, w sumie 7 h lekcyjnych.
Realizowane treści podzielone będą na trzy sfery:
Poznanie własnych zasobów – uczniowie określają co lubią robić i co robią dobrze, tworzą port folio rysując lub wycinając z gazet czynności, w których są dobrzy- 1 h.
Poznanie wybranych zawodów – uczniowie określają co to jest praca i w jakim celu się ją podejmuje. Wymieniają zawody, które znają i omawiamy jakie obowiązki się w nich wykonuje. Na podstawie swojego portfolio określają, jaki zawód byliby w stanie wykonywać- 1 h.
Warsztaty – symulacja pracy w wybranych zawodach, np. kucharz, ogrodnik- 5 h.
Ewaluacja i monitorowanie realizacji programu:
wystawa portfolio wykonanych przez uczniów
fotografie ukazujące realizację projektu z dziećmi
złożenie sprawozdania z realizacji projektu.
Opracowała:
Paulina Bralewska