Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt edukacyjny
,,Wiosna, lato, jesień, zima…”
dla uczennicy z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim - zajęcia indywidualne.
Opracowały:
Paulina Bralewska
Elwira Gajkowska
Projekt edukacyjny ,, Wiosna, lato, jesień, zima…” ma za zadanie zapoznać uczennicę ze zmianami, jakie zachodzą w przyrodzie przez wszystkie cztery pory roku. Osoby niepełnosprawne mają ograniczone możliwości. Stymulacja sensoryczna dla tych dzieci jest bardzo ważną formą zajęć. Realizacja projektu da dziewczynce poczucie bezpieczeństwa wynikające ze zrozumienia na miarę jej indywidualnych możliwości siebie i otaczającego jej świata. Planując zajęcia należy systematycznie krok po kroku przechodzić do kolejnych zadań. Muszą być one różnorodne i ciekawe, ponieważ uczennica szybko się rozprasza. Co 15 min powinno się robić 2 min przerwy na odpoczynek uczennicy np. gra w piłkę, masaż głowy.
W projekcie bierze udział uczennica z :
niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim- zajęcia indywidualne realizowane w domu uczennicy
Główne cele projektu:
Szczegółowe cele projektu:
Metody pracy:
metoda Porannego Kręgu
elementy muzykoterapii
elementy aromaterapii
metoda C.H. Knilla
elementy terapii ręki
zabawowa
papieroplastyka
praktycznego działania
pogadanka
elementy terapii taktylnej
Formy :
praca indywidualna
Czas realizacji projektu:
projekt będzie realizowany w roku szkolnym 2019/2020 od października do czerwca, 3 h tygodniowo
Organizacja działań:
Przywitanie uczennicy poprzez podanie dłoni i poklepanie po policzku.
Zajęcia prowadzone przez nauczycieli zajęć rewalidacyjnych w domu uczennicy.
Na realizację projektu przeznaczone są 3 h zajęć tygodniowo (1,5 h- E. Gajkowska, 1,5 h- P. Bralewska)
Środki dydaktyczne potrzebne do realizacji projektu: płyta CD z Programem Aktywności Knillów, lustro, olejki eteryczne: cytrynowy, lawendowy, różany, miętowy; chusty: żółta, czerwona, niebieska, zielona, laptop z piosenkami na daną porę roku, dary jesieni: kasztany, liście, żołędzie, jarzębina, orzechy; zwiastuny wiosny: ziemia, żywe kwiaty; elementy letnie i zimowe: okulary przeciwsłoneczne, muszelki, czapka zimowa, szalik, rękawiczki, karty pracy na daną porę roku do wycinania i wklejania do zeszytu: ,, Funkcjonowanie osobiste i społeczne” dla uczniów z niepełnosparwnością intelektualną, klej, zeszyt, kredki, wycinanki, nożyczki, bibuła, plastelina, farby, kartki z konturami do malowania i wyklejanie symbolizujące daną porę roku m.in.: kontur dyni, żołędzi, liści, słońca, plażowej piłki, muszelki, zimowej czapki, szalika, bałwanka, wiosennego kwiatka, drzewa, bociana; tekturowe karty pracy z dodatkowymi kartonikami do klasyfikacji ukazującym daną porę roku, książka ,,Życie na wsi” z krajobrazem poszczególnych miesięcy wiosennych, letnich, jesiennych i zimowych; instrumenty: bębenek, trójkąt, dzwonki, grzechotka.
Etapy realizacji zajęć:
Rozpoczęcie każdych zajęć od ćwiczeń przed lustrem wg. Programu aktywności C.H. Knillów.
Rozłożenie na stoliku małych kartoników z charakterystycznymi elementami pory roku, omawianie ich, pomaganie uczennicy odnaleźć te same elementy ...