Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Licencja CC BY SA
Żyj zdrowo jedz kolorowo. Warsztaty
dla dzieci ze szkoły podstawowej
1. Uzupełnienie na podstawie diagnozy lokalnej:
a) WHO/kto będzie brał udział w zajęciach - 2 klasa
szkoły podstawowej
b) WHAT FOR/w jakim celu przeprowadzasz zajęcia
Cel główny: Promowanie zdrowego odżywiania.
c) WHERE/gdzie odbędą się zajęcia (np. w czytelni lub w
sali komputerowej) – zajęcia odbywają się w czytelni
biblioteki
d) WHEN/kiedy (tutaj wpisz orientacyjny termin np. w
tygodniu przed południem) – środa od 10.30 do 11.50
2X45 minut
2. PLANOWANIE
Główny CEL warsztatu: Promowanie zdrowego odżywiania.
Cele szczegółowe warsztatu:
-uczeń rozumie, że prawidłowe i zdrowe odżywianie jest wtedy,
kiedy jemy produkty urozmaicone,
-uczeń zna zdrowe produkty żywnościowe,
2. Wstępny schemat warsztatów
Uwaga. U mnie ta proporcja jest inna ponieważ na końcu
warsztatów uczniowie wykonują sałatkę owocowa.
Postaraj się przestrzegać poniższych proporcji. Jeśli czas
zajęć wynosi np. 90 minut, to wstęp powinien mieć około 10,
część właściwa – 70, a zakończenie również 10 minut. Uzupełnij
swój schemat (możesz zmienić czas trwania warsztatów):
1. WSTĘP – (10 minut)
METODY I MATERIAŁY:
PRZEBIEG:
- np. powitanie
- poznanie się uczestników
- zabawa integracyjna
- zagajenie tematuMetoda i forma pracy
Metoda pracy: zagadki,
Forma pracy: indywidualna, zbiorowa.
Środki dydaktyczne - materiały
Kartki z zagadkami pocięte na małe paseczki
Powitanie wszystkich uczestników przedstawienie się. Prośba do
uczniów o krótkie przedstawienie się z imienia.
Wprowadzenie do tematu lekcji –rozwiązywanie zagadek, krótka
pogadanka na temat warzyw i owoców i ich właściwościach
dobroczynnych dla naszego organizmu.
ZAGADKI maja na celu integrację grupy.
Uczniowie dostają kartki z zagadkami każde dziecko czyta swoja
k+artkę i odpowiada na zagadkę
Kwaśne lub słodkie. Ogonek posiada. Kiedy jest dojrzałe –to na
ziemie spada. Co to jest? (jabłko).
Ma kształt żarówki, lecz wcale nie świeci. Gdy jest dojrzała,
zjadają ją dzieci (gruszka).
Jest czerwony z każdej strony, barszczyk z niego też czerwony.
Gruby brzuszek i ogonek mały –będzie z niego barszczyk
doskonały (burak).
Dobra gotowana. Dobra i surowa. Choć nie pomarańcza, a
pomarańczowa (marchew).
Latem w ogrodzie wyrósł zielony, a zimą –w beczce leży kiszony
(ogórek).
Co to za piękna pani, sukienek wiele na niej, powiem wam w
sekrecie, czasem z twarogiem ją jecie (cebula).
Owoc żółty, dużo kwasu, trudno zjeść go bez grymasu (cytryna).
Nie pomylisz go z ogórkiem, bo ma pomarańczową skórkę, a w
dodatku z każdej strony jest okrągły i czerwony (pomidor).
Skórka fioletowa, a miąższ pod nią złoty. Smakuje wybornie,
wszyscy wiemy o tym (śliwka).
Z ziemi ją wybrano ...