Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji otwartej języka angielskiego w klasie 2 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Poniszowicach
Prowadzący: Agnieszka Grabowska
Temat: Powtórzenie wiadomości i umiejętności z działu „Mój pokój”.
Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności porozumiewania się w języku obcym,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupach,
- wdrażanie nowych technologii w procesie edukacyjnym .
Cele operacyjne:
Uczeń:
- powtarza i utrwala słownictwo z zakresu nazw pomieszczeń, nazw przedmiotów w domu i ich położenia,
- powtarza i utrwala liczby od 1 do 20,
- potrafi budować proste zdania dotyczące położenia przedmiotów w domu,
- współpracuje w grupie,
- sprawnie posługuje się aplikacją „Wordwall”
Metody pracy:
Metoda komunikatywna, burza mózgów, gry i zabawy językowe, gry z wykorzystaniem aplikacji internetowych.
Formy pracy:
Praca z całą klasą, praca w grupach, praca w parach, praca indywidualna
Pomoce dydaktyczne:
Tablica interaktywna, komputer, gry i quizy przygotowane przez nauczyciela w aplikacji „Wordwall”, karty obrazkowe, karty wyrazowe, pudełko, piłeczka
Przebieg lekcji:
I. Część wstępna
1. Sprawy organizacyjno-porządkowe
- powitanie, obecność
2. Podanie tematu i celów lekcji
II. Część właściwa
Nauczyciel powtarza z uczniami nazwy przedmiotów w domu z wykorzystaniem kart obrazkowych.
Nauczyciel rozdaje uczniom pięć kart obrazkowych z przedmiotami w domu i pięć odpowiadających im kart wyrazowych. Uczniowie z kartami poproszeni są na środek. Muszą odnaleźć pary (obrazek i słowo) w czasie gdy pozostali uczniowie liczą do 20.
Nauczyciel uruchamia aplikację „Wordwall” i zaprasza kolejno pary uczniów do wykonania zadania- połączenia obrazków z wyrazami.
Kolejna gra polega na grupowaniu wyrazów do odpowiedniej kategorii: pokoje w domu i wyposażenie domu (meble i przedmioty).
Kolejno uczniowie wykonują quiz w „Wordwall”- ćwiczą znajomość nazw mebli i rzeczy w domu.
Nauczyciel powtarza z uczniami przyimki miejsca: on, in, under, next to. Pyta o położenie przedmiotów. Wykorzystuje do tego celu pudełko i piłeczkę. Następnie uczniowie zadają pytania: Where is the pen? Pokazują innym. Pozostali uczniowie odpowiadają całym zdaniem. (np. The pen is on the table).
Nauczyciel uruchamia grę w Wordwall, w której uczniowie muszą dopasować przyimki miejsca do odpowiednich obrazków.
Powtórzenie liczb 1-20. Uczniowie liczą wraz z nauczycielem do 20. Następnie nauczyciel zaprasza dzieci do części z dywanem. Dzieci stoją w kręgu, kolejno odliczają po angielsku od 1-20, podnoszą ręce do góry i podskakują, tworząc tzw. falę. Nauczyciel powtarza zabawę, rozpoczynając w drugą stronę kręgu, tym razem dzieci podają liczbę i obracają się.
Zabawa w parach. Jeden uczeń rysuje w powietrzu liczbę od 1 do 20, a drugi zgaduje jaka to liczba. Następnie dzieci zmieniają się rolami.
Nauczyciel gra z uczniami w BINGO. Uczniowie wybierają sześć liczb spośród ...