Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W PRZEDSZKOLU.
FORMA ZDALNA.
Temat: Śpiewamy piosenkę pt.: „1,2,3,4,5 once I caught a fish alive”. Utrwalamy liczby 1-10.
Wiek dzieci: 5 lat
Cele:
Dziecko:
rozwija koordynację wzrokowo – ruchową
rozwija zdolności manualne
rozwija sprawność ruchową
– utrwala liczby 1 -10
–
–
–
– powtarza nazwy kolorów: red, yellow, green, blue, pink, orange, purple, brown, gold
– utrwala piosenkę pt.: „1,2,3,4,5 Once I Caught a Fish Alive”.
Pomoce:
- komputer
- kolorowe kredki
- nożyczki, klej
- szablon do druku
- kolorowanka do druku
- drewniana lub plastikowa klamerka.
PROPOZYCJE ZADAŃ DO WYKONANIA Z DZIECKIEM W DOMU
https://www.youtube.com/watch?v=WoKJSN-H4NU
1. Uczymy się piosenki pt.: „1,2,3,4,5 Once I Caught a Fish Alive”.
Rodzic informuje, że za chwilę dziecko pozna nową piosenkę chłopczyku, który złowił rybkę ale
musiał ją wypuścić. Ciekawe dlaczego? - zaraz się dowiemy.
Rodzic wkleja poniższy link. Dziecko siada wygodnie i uważnie ogląda nagranie. Przy kolejnym
odtwarzaniu dziecko śpiewa piosenkę wykonując poniżej opisane ruchy i gesty.
Rodzic stawia dziecku pytanie: dlaczego chłopczyk wypuścił rybkę?
Słowa piosenki pt.: „1,2,3,4,5 once I caught a fish alive”.
1,2,3,4,5 once I caught a fish alive. Odliczamy 1- 5 na palcach jednej ręki, łączymy dłonie w geście ukazującym schwytanie rybki
6,7,8,9,10 then I let it go again. Odliczamy 6-10 na palcach drugiej ręki, wykonujemy gest wskazujący na wypuszczenie rybki
Why did you let it go? pokazujemy zdziwienie
Because it bit my finger so. pokazujemy ręce
Which finger did it bite?
This little finger on my right. palcem lewej ręki wskazujemy najmniejszy paluszek w prawej ręce
2. Wykonujemy rybkę, która potrafi gryźć.
Dziecko otrzymuje kartę pracy z szablonem rybek. Rybkę kolorujemy i ozdabiamy dowolnie, a następnie
wycinamy. (Załącznik 1 poniżej)
Szablon dobrze jest wyciąć z grubszego papieru lub podkleić.
Otrzymaną rybkę rozcinamy na pół. Smarujemy klejem od spodu i naklejamy na dwie połowy klamerki.
Jeśli mamy plastikową klamerkę, to mocujemy obie połowy za pomocą obustronnej taśmy samoprzylepnej.
Można oczywiście wykonać kilka rybek o różnych wzorach i kolorach:)
Wszystko gotowe! Przystępujemy do zabawy:)
Rodzic odtwarza ponownie piosenkę. Dziecko śpiewa bawiąc się rybką, której pozwala się „ugryźć” w
najmniejszy paluszek prawej ręki.
4. Kolorowanka.
W nagrodę za pracę dziecko otrzymuje dużą rybkę do pokolorowania. (Załącznik 2 poniżej)
Koloruje ilustrację na odpowiednie kolory: red, yellow, green, blue, pink, purple, brown, gold.
Rybkę można też ozdobić np. brokatem:)