Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ritter von Rodewald, 2023-05-06, ocena:
Można ewentualnie stworzyć także asocjogram, który obejmie prezenty praktyczne, co do których zawsze będziemy zadowoleni.
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO
NAUCZYCIEL: mgr Joanna Lis
DATA: 08.12.2016r.
KLASA: 6A
TEMAT LEKCJI: „Wann hast du Geburtstag? Kiedy masz urodziny?; pytamy
o datę urodzin.“
Cele lekcji: Na dzisiejszej lekcji:
– poznacie liczebniki porządkowe i będziecie potrafili ich użyć w mowie i pisowni;
– będziecie potrafili zapytać kolegę/koleżankę o datę urodzin i odpowiedzieć na to
pytanie, używając nowych zwrotów.
NaCoBeZu: Będę zwracała uwagę:
– na poprawne użycie liczebników porządkowych w datach;
– na poprawne budowanie pytania i odpowiedzi o datę urodzenia.
Formy pracy: praca w parach, praca z całą klasą, praca samodzielna
Środki dydaktyczne: tablica interaktywna, słuchawki, podręcznik, ćwiczenie
Przebieg lekcji:
1. Nauczyciel wita się, sprawdza obecność, zapoznaje uczniów z celami lekcji
i kryteriami oceniania.
2. Nauczyciel rozpoczyna lekcję od pytania uczniów, o czym myślą, oglądając ilustracje
i zapisane treści oraz czy domyślają się, o czym będzie mowa na dzisiejszych
zajęciach i co oznacza pytanie „Wann hast du Geburtstag?“. Następnie prosi ucznia
o zapisanie na tablicy tematu zajęć.
3. W dalszej części uczniowie poznają liczebniki porządkowe. Nauczyciel nie podaje
jednak zasad ich tworzenia, uczniowie dochodzą do nich sami. Zadanie polega na
wstawieniu brakujących liczebników w odpowiednie miejsca, przy czym czarnym
kolorem należy zapisać formę liczebnika głównego, niebieskim – końcówkę
liczebnika porządkowego. Wyjątki zaznaczone są na czerwono.
4. W następnym zadaniu uczniowie przyglądają się ilustracjom i kierując się podanymi
informacjami łączą je z odpowiednimi zdaniami.
5. Potem uczniowie dobierają się w pary. W koszyczku nauczyciel ma karteczki
z różnymi datami. Jeden uczeń z pary losuje jedną karteczkę i pracując w parach
uczniowie przygotowują właściwe pytanie o datę urodzenia oraz odpowiedź
z wylosowaną datą.
6. W dalszej części uczniowie rozwijają sprawność czytania ze zrozumieniem – czytają
tekst i zapisują obok zaznaczonych dat właściwe imiona oraz ćwiczą poprawną
wymowę.
7. Następnie słuchając nagrania, w którym różne osoby podają daty swoich urodzin,
uczniowie zaznaczają właściwą datę przy każdej osobie.
8. Jeżeli starczy czasu, nauczyciel zwracając się do najbliżej siedzącego ucznia mówi:
„Ich habe am dreiundzwanzigsten Februar Geburtstag. Und du?“ i rzuca w jego
kierunku piłeczką a uczeń odpowiada, podając datę swoich urodzin i kieruje pytanie
„Und du?“ do kolegi lub koleżanki, siedzących obok itd.
9. Zadaniem domowym są ćwiczenia o numerze 1,2,4,6 znajdujące się w zeszycie
ćwiczeń na stronach 20 oraz 21. Natomiast chętni uczniowie mogą dodatkowo zrobić
ćwiczenia o numerze 3,5 na tej samej stronie.
10. W dalszej części uczniowie odpowiadają na pytania kluczowe dzisiejszej lekcji m.in.
„W jakich sytuacjach życia ...