Dodaj publikację
Autor
Karolina Zola
Data publikacji
2021-04-06
Średnia ocena
5,00
Pobrań
405

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju na nauczyciela mianowanego, uwzględniający pracę nauczyciela j. angielskiego oraz wychowawcy klasy.
 Pobierz (docx, 24,0 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

na nauczyciela mianowanego

Imię nazwisko: Karolina

Nazwa Szkoły: Zespół Szkół

Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego

Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2018 r.

Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2021 r.

Opiekun stażu:

§ 7.2.1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Terminy

1

Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu nauczycieli.

- warsztaty, szkolenia, kursy online, wykłady, szkolenia Rady Pedagogicznej

- pogłębianie i poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki, dydaktyki języka angielskiego poprzez czytanie fachowej literatury

- uczestnictwo w lekcjach prowadzonych przez innych nauczycieli

- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, Dyrektora szkoły

2

Tworzenie własnego warsztatu pracy.

- przygotowywanie pomocy dydaktycznych, gromadzenie materiałów

- eksponowanie prac uczniów na gazetce tematycznej

3

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej funkcji i wynikających z nich zadań.

- udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej

-współpraca z rodzicami

§ 7 ust. 2. pkt 2

Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Terminy

1

Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów.

- obserwacje, monitorowanie osiągnięć dydaktycznych uczniów

- udzielanie wsparcia związanego z uzdolnieniami oraz trudnościami uczniów

- organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom

- współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną

- współpraca z rodzicami

- dostosowanie form i metod pracy dla uczniów zdolnych i ze specyficznymi trudnościami w nauce

- rozpoznanie sytuacji rodzinnej uczniów

Cały okres stażu

2

Realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych wynikających z pełnienia funkcji wychowawcy klasy.

- integrowanie zespołu uczniowskiego wokół wspólnych, akceptowanych społecznie celów szkoły i określonego układu wartości moralnych

- zorganizowanie życia wewnętrznego klasy, sprzyjającego rozwojowi aktywności społecznej jej członków

- diagnozowanie osiągnięć dydaktyczno-wychowawczych klasy jako całości i poziomu rozwoju indywidualnego uczniów, prowadzące w rezultacie do podejmowania odpowiednio przemyślanych działań korygujących i terapeutycznych

3

Pomoc uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce

- dążenie do niwelowania trudności w nauce języka obcego

- zastosowanie różnorodnych metod pracy i środków dydaktycznych

- podwyższenie samooceny ucznia

Praca z uczniem zdolnym

- opracowanie planu pracy z uczniem zdolnym

- podnoszenie kompetencji językowych, przygotowywanie uczniów do konkursów języka angielskiego

- rozbudzanie ciekawości i otwartości na inne kultury poprzez udział w zadaniach proponowanych przez platformę etwinning

- inspirowanie uczniów do ...