Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Klauzińska
Data publikacji
2021-04-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
78

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wzór planu pracy wychowawczej do wykorzystania w klasie 1
 Pobierz (docx, 35,2 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ klasy 1

Dział pracy wychowawczej

Cele

Osiągnięcia uczniów-realizacja celów

1.

Wdrażanie do współżycia w grupie i klasie. Rozwijanie wrażliwości społeczno – moralnej.

Integracja uczniów w klasie.

Wzajemna pomoc.

Wyzwalanie u dzieci pozytywnych wartości.

Opracowanie regulaminu klasowego.

Omówienie regulaminów.

Ustalenie czynności dyżurnego klasowego.

Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w szkole i klasie.

Zapoznanie z pomocami dydaktycznymi zgromadzonymi w Sali.

Poszukiwanie pozytywnych wartości i promowania ich własnym zachowaniem.

Poszanowanie własności wspólnej i troska o własność osobistą.

Poszanowanie do inności.

Wielokulturowość.

Uczeń:

potrafi nawiązać kontakty z rówieśnikami

toleruje indywidualne cechy innych

aktywnie uczestniczy w zajęciach

w razie potrzeby potrafi poprosić o pomoc

rozumie potrzebę pełnienia dyżurów w klasie

zna i stosuje zasady ujęte w regulaminie klasowym

zna prawa i obowiązki pierwszoklasisty

posiada właściwy stosunek do kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły

szanuje sprzęt szkolny i własny, przybory

dostrzega różnice kulturowe, obyczajowe między narodowościami i szanuje je

2.

Kultywowanie tradycji.

Zorganizowanie „Dnia przedmiotowego”.

Integracja klasy – obchody „Dnia Chłopca”, „Dnia Kobiet”.

Wdrażanie do kultywowania polskich zwyczajów ludowych – andrzejki, zapusty, mikołajki.

Kultywowanie Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy.

Wdrażanie do kulturalnego spędzania czasu podczas wspólnych zabaw.

Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez organizowanie uroczystości i zajęć z udziałem Rodziców.

Integrowanie uczniów z nauczycielami i rodzicami (dorosłych z dziećmi).

Wdrażanie uczniów do rzetelnej pracy, aktywnego uczestnictwa w życiu klasy, szkoły i środowisku lokalnym.

Uczeń:

potrafi przygotować się do różnych uroczystości (nauka wierszy, piosenek, dekoracje, odpowiedni ubiór itp.)

ma poczucie przynależności do klasy, szkoły, rodziny, kraju

potrafi się zgodnie bawić

umie współdziałać w grupie

zna polskie zwyczaje świąteczne i ludowe

systematyczne korzystanie z dóbr kultury – wyjścia (wyjazdy) na przedstawienia teatralne, filmy, koncerty

3.

Rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów.

Poznanie zainteresowań i zdolności uczniów.

Stosowanie ciekawych form pracy na zajęciach (praca w grupach, metody relaksacyjne itp.).

Prezentowanie swoich zainteresowań i zdolności przez uczniów podczas zajęć lekcyjnych.

Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych.

Rozwijanie samodzielności i kreatywności uczniów podczas organizowania zajęć rozwijających.

Pobudzanie aktywności uczniów na zajęciach wykorzystując narzędzia TIK.

Rozwijanie kompetencji matematycznych, czytelniczych i cyfrowych poprzez udział w projekcie edukacyjnym „Mali detektywi. Gdzie kryje się matematyka?”

Rozwijanie umiejętności plastycznych i kompetencji społecznych.

Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.

Uczeń:

korzysta z różnych źródeł informacji, wykorzystują w pracy technologię informacyjną

dostrzega matematykę w różnych aspektach życia

wykonuje zadania na podstawie instrukcji

planuje i organizują pracę indywidualnie, w parach, grupach

rozwiązuje problemy i poszukuje różnych ...