Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ klasy 1
Dział pracy wychowawczej
Cele
Osiągnięcia uczniów-realizacja celów
1.
Wdrażanie do współżycia w grupie i klasie. Rozwijanie wrażliwości społeczno – moralnej.
Integracja uczniów w klasie.
Wzajemna pomoc.
Wyzwalanie u dzieci pozytywnych wartości.
Opracowanie regulaminu klasowego.
Omówienie regulaminów.
Ustalenie czynności dyżurnego klasowego.
Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w szkole i klasie.
Zapoznanie z pomocami dydaktycznymi zgromadzonymi w Sali.
Poszukiwanie pozytywnych wartości i promowania ich własnym zachowaniem.
Poszanowanie własności wspólnej i troska o własność osobistą.
Poszanowanie do inności.
Wielokulturowość.
Uczeń:
potrafi nawiązać kontakty z rówieśnikami
toleruje indywidualne cechy innych
aktywnie uczestniczy w zajęciach
w razie potrzeby potrafi poprosić o pomoc
rozumie potrzebę pełnienia dyżurów w klasie
zna i stosuje zasady ujęte w regulaminie klasowym
zna prawa i obowiązki pierwszoklasisty
posiada właściwy stosunek do kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły
szanuje sprzęt szkolny i własny, przybory
dostrzega różnice kulturowe, obyczajowe między narodowościami i szanuje je
2.
Kultywowanie tradycji.
Zorganizowanie „Dnia przedmiotowego”.
Integracja klasy – obchody „Dnia Chłopca”, „Dnia Kobiet”.
Wdrażanie do kultywowania polskich zwyczajów ludowych – andrzejki, zapusty, mikołajki.
Kultywowanie Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy.
Wdrażanie do kulturalnego spędzania czasu podczas wspólnych zabaw.
Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez organizowanie uroczystości i zajęć z udziałem Rodziców.
Integrowanie uczniów z nauczycielami i rodzicami (dorosłych z dziećmi).
Wdrażanie uczniów do rzetelnej pracy, aktywnego uczestnictwa w życiu klasy, szkoły i środowisku lokalnym.
Uczeń:
potrafi przygotować się do różnych uroczystości (nauka wierszy, piosenek, dekoracje, odpowiedni ubiór itp.)
ma poczucie przynależności do klasy, szkoły, rodziny, kraju
potrafi się zgodnie bawić
umie współdziałać w grupie
zna polskie zwyczaje świąteczne i ludowe
systematyczne korzystanie z dóbr kultury – wyjścia (wyjazdy) na przedstawienia teatralne, filmy, koncerty
3.
Rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów.
Poznanie zainteresowań i zdolności uczniów.
Stosowanie ciekawych form pracy na zajęciach (praca w grupach, metody relaksacyjne itp.).
Prezentowanie swoich zainteresowań i zdolności przez uczniów podczas zajęć lekcyjnych.
Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych.
Rozwijanie samodzielności i kreatywności uczniów podczas organizowania zajęć rozwijających.
Pobudzanie aktywności uczniów na zajęciach wykorzystując narzędzia TIK.
Rozwijanie kompetencji matematycznych, czytelniczych i cyfrowych poprzez udział w projekcie edukacyjnym „Mali detektywi. Gdzie kryje się matematyka?”
Rozwijanie umiejętności plastycznych i kompetencji społecznych.
Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
Uczeń:
korzysta z różnych źródeł informacji, wykorzystują w pracy technologię informacyjną
dostrzega matematykę w różnych aspektach życia
wykonuje zadania na podstawie instrukcji
planuje i organizują pracę indywidualnie, w parach, grupach
rozwiązuje problemy i poszukuje różnych ...