Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
[pic]
Program zajęć wyrównawczych
z języka angielskiego dla uczniów VIII klasy
AUTORKA PROGRAMU I PROWADZĄCA ZAJĘCIA: mgr Magdalena Pikuła
LICZBA GODZIN TYGODNIOWO: 1 godzina lekcyjna
[pic]
OPIS PROGRAMU:
Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został przygotowany dla uczniów klasy VIII szkoły podstawowej, jest on zgodny z programem nauczania języka angielskiego klasie VIII i uwzględnia realizację podstawowych treści programowych. Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych ma na celu uzyskanie lepszych wyników w nauce, przygotowanie do Egzaminu Ósmoklasisty, utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości w zakresie języka oraz niwelowanie deficytów wiedzy wynikających z nieznajomości struktur gramatyczno-leksykalnych i słownictwa poprzez zastosowanie różnorodnych metod nauczania języków obcych. Pragnę zachęcić ich i ukazać, jak ważną rolę w obecnych czasach odgrywa znajomość języka angielskiego, pogłębiać ich wiedzę i zachęcać poprzez różnorodne, kreatywne i inspirujące metody do dalszej nauki tego języka. Tematyka zajęć jest skorelowana z materiałem z podręcznika, z którego uczniowie korzystają na lekcjach języka angielskiego, tak aby utrwalić zdobyte wiadomości. Program zakłada realizację 1 godziny lekcyjnej tygodniowo przez cały rok szkolny.
CELE PROGRAMU
1. Cele ogólne:
- przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty,
- wspieranie ucznia słabego i z trudnościami w nauce,
- wyrównywanie braków edukacyjnych,
- podniesienie poziomu kompetencji językowych: mówienia, słuchania, pisania i czytania,
- zapoznanie uczniów ze strategiami pomocnymi w nauce,
- kształtowanie postawy tolerancji i otwartości wobec innych narodów i kultur,
- przygotowanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego,
- rozwijanie umiejętności korzystania z komputera, tabletu, tablicy multimedialnej i programów multimedialnych jako środka dydaktycznego,
- kształtowanie umiejętności pracy zespole,
- kształtowanie umiejętności poszukiwania, selekcjonowania i wykorzystywania informacji,
- kształtowanie umiejętności planowania i organizowania własnej pracy,
- podniesienie jakości pracy szkoły;
2. Cele szczegółowe:
- zmniejszenie bariery językowej spowodowanej brakiem wiary we własne możliwości i zaległościami z lat poprzednich,
- rozumienie ogólnego sensu prostych sytuacji komunikacyjnych, w tym intencji rozmówcy,
- umiejętność wyszukiwania informacji oraz wykorzystania ich w praktyce;
Rozwijanie sprawności słuchania:
Uczeń:
- pogłębia wiedzę o zwyczajach, tradycjach krajach anglojęzycznych,
- potrafi zrozumieć główne myśli w tekstach i rozmowach,
[pic]
- potrafi wyszukać i zapisać właściwą informację,
- domyśla się z kontekstu znaczenia;
Rozwijanie sprawności mówienia:
Uczeń:
- potrafi uzyskiwać i udzielać informacji dotyczących omawianych zagadnień,
- posługuje się zróżnicowanymi strukturami leksykalno-gramatycznymi, pozwalającymi na osiągnięcie wskazanych celów komunikacyjnych,
- potrafi w paru zdaniach udzielić krótkiej wypowiedzi na dany temat;
Rozwijanie sprawności czytania:
Uczeń:
- rozumie ogólny zamysł tekstu,
- potrafi wyszukać szczegółowe informacje w autentycznym tekście zawierającym słownictwo lub struktury gramatyczne na poziomie podstawowym i rozszerzonym,
- potrafi sprawdzić prawdziwość informacji na podstawie tekstu;
Rozwijanie sprawności pisania:
Uczeń:
- potrafi zredagować prosty tekst użytkowy (opis, notatka, e-mail, pocztówka, życzenia ...