Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
[pic]
Program zajęć wyrównawczych
z języka angielskiego dla uczniów VI klasy
AUTORKA PROGRAMU I PROWADZĄCA ZAJĘCIA: mgr Magdalena Pikuła
LICZBA GODZIN TYGODNIOWO: 1 godzina lekcyjna
[pic]
OPIS PROGRAMU:
Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został przygotowany dla uczniów klasy i VI szkoły podstawowej, jest on zgodny z programem nauczania języka angielskiego klasie i VI i uwzględnia realizację podstawowych treści programowych. Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych ma na celu uzyskanie lepszych wyników w nauce, utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości w zakresie języka oraz niwelowanie deficytów wiedzy wynikających z nieznajomości struktur gramatyczno-leksykalnych i słownictwa poprzez zastosowanie różnorodnych metod nauczania języków obcych. Jednak przede wszystkim najważniejszym celem tego programu jest nauka języka obcego w sposób jaki dzieci lubią najbardziej czyli poprzez zabawę, różnego rodzaju gry planszowe, inscenizacje, oraz multimedialne ćwiczenia na portalach edukacyjnych, tak aby pokazać uczniom, że nauka może sprawiać przyjemność, radość i zadowolenie. W ten sposób pragnę zachęcić ich i ukazać jak ważną rolę w obecnych czasach odgrywa znajomość języka angielskiego, pogłębiać ich wiedzę i zachęcać poprzez różnorodne metody do dalszej nauki tego języka. Tematyka zajęć jest skorelowana z materiałem z podręcznika, z którego uczniowie korzystają na lekcjach języka angielskiego, tak aby utrwalić zdobyte wiadomości. Program zakłada realizację 1 godziny lekcyjnej tygodniowo przez cały rok szkolny.
CELE PROGRAMU
1. Cele ogólne:
- zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego
- wspieranie ucznia słabego i z trudnościami w nauce,
- przygotowanie uczniów do wykorzystywania języka angielskiego w sytuacjach życiowych
- wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów,
- podniesienie poziomu kompetencji językowych: mówienia, słuchania, pisania i czytania,
- zapoznanie uczniów ze strategiami pomocnymi w nauce,
- przygotowanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego,
- zwiększenie pewności siebie u ucznia posługującego się językiem angielskim
- rozwijanie umiejętności korzystania z komputera, tabletu, tablicy multimedialnej i programów multimedialnych jako środka dydaktycznego,
- kształtowanie umiejętności pracy zespole,
- kształtowanie umiejętności poszukiwania, selekcjonowania i wykorzystywania informacji,
- kształtowanie umiejętności planowania i organizowania własnej pracy,
- podniesienie jakości pracy szkoły;
2. Cele szczegółowe:
- zmniejszenie bariery językowej spowodowanej brakiem wiary we własne możliwości i zaległościami z lat poprzednich,
- rozumienie ogólnego sensu prostych sytuacji komunikacyjnych, w tym intencji rozmówcy,
- umiejętność wyszukiwania informacji oraz wykorzystania ich w praktyce;
Rozwijanie sprawności słuchania:
Uczeń:
[pic]
- pogłębia wiedzę o zwyczajach, tradycjach krajach anglojęzycznych,
- potrafi zrozumieć główne myśli w tekstach i rozmowach,
- potrafi wyszukać i zapisać właściwą informację,
- domyśla się z kontekstu znaczenia;
Rozwijanie sprawności mówienia:
Uczeń:
- potrafi uzyskiwać i udzielać informacji dotyczących omawianych zagadnień,
- posługuje się zróżnicowanymi strukturami leksykalno-gramatycznymi, pozwalającymi na osiągnięcie wskazanych celów komunikacyjnych,
- potrafi w ...