Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat lekcji: Kształtowanie siły i wytrzymałości w obwodzie stacyjnym
Klasa: II
Liczba ćwiczących: 22
Miejsce: sala gimnastyczna
Przybory/przyrządy:
• znaczniki
• pachołki/grzybki
• materace,
• drabinka,
• hantle,
• piłki lekarskie
• ławeczka,
• skakanka.
Cele szczegółowe w zakresie:
postaw i motywacji: samokontrola i samoocena realizacji zadań ruchowych i poziomu wysiłku;
umiejętności: kształtowanie siły i wytrzymałości siłowej w obwodzie stacyjnym;
wiadomości: zapoznanie uczniów z rolą ćwiczeń siłowych i wytrzymałościowych oraz ich wpływ na harmonijny rozwój organizmu;
sprawności fizycznej: kształtowanie siły, wytrzymałości, gibkości i zręczności: wzmacnianie mięśni ramion, nóg i tułowia.
Tok lekcyjny – rodzaje i nazwa zadania
Opis zadań/ćwiczeń
Czas/
dozowanie
Metody
realizacji
zadań
Uwagi organizacyjno-metodyczne
CZĘŚĆ WSTĘPNA
Czynności organizacyjno--porządkowe
Przygotowanie do wysiłku
CZĘŚĆ GŁÓWNA
Ćwiczenia kształtujące mięśnie nóg, ramion i tułowia
Ćwiczenia kształtujące
Obwód stacyjny
CZĘŚĆ KOŃCOWA
Uspokojenie organizmu po wysiłku
Podsumowanie
lekcji
1. Zbiórka, raport, przywitanie, sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących.
2. Przedstawienie i uzasadnienie celów lekcji.
3. Kontrola stroju, miejsca ćwiczeń, stanu przyborów i sprzętu.
Berek – fala
Wyznaczona przez prowadzącego osoba jest berkiem. Gdy kogoś złapie (dotknie), nadal jest berkiem, a złapana osoba staje się kolejnym berkiem. Liczba berków wciąż się zwiększa, aż do wyłapania wszystkich. Berek i osoby złapane otrzymują od prowadzącego w czasie zabawy szarfy.
1. Trucht. Ćwiczący wykonują trucht wykonując kolejne ćwiczenia zadawne prze prowadzącego: krążenia RR w przód, w tył, naprzemiennie, przeplatanka, krok odstawno-dostawny, skip A, skip C.
2. Ćwiczenia w miejscu:
Skłony. Ćwiczący stoją ustawieni tyłem do drabinki. Wykonują na sygnał wyprost tułowia i wznos RR nad głowę, na drugi sygnał skłon w przód z dotknięciem dłońmi drabinki. Powtórzyć ćwiczenie 10 razy.
3. Wymach nóg. Ćwiczący, stojąc bokiem do drabinki, wykonują swobodne wymachy nóg (10 razy lewą, potem 10 razy prawą nogą) w przód i w tył. Początkowo są to niskie wymachy, później wysokie – na poziomie klatki piersiowej.
4. Skłony boczne. Ćwiczący stoją bokiem do drabinki w rozkroku i dotykając jej biodrami, wykonują skłony boczne z pogłębieniem (5 razy w prawo, potem 5 razy w lewo).
5. Skip A w oparciu o drabinkę. Ćwiczący stoją przodem do drabinki, opierają się o nią dłońmi. Wykonują skip Aw miejscu z naciskiem ramionami na drabinkę.
6. Wejścia i zejścia z drabinki. Ćwiczący, stojąc przodem do drabinki, wchodzą jak najwyżej na drabinkę, a następnie z niej schodzą (5 razy).
8. Ugięcia ramion. Ćwiczący ustawieni w rozsypce. W podporze leżąc przodem (ewentualnie klęku podpartym) wykonują ugięcia ramion (2 serie po 10-15 ugięć).
Nauczyciel objaśnia uczniom poszczególne stacje obwodu. Uczniowie dobierają
się w pary ...